Cum arată viitorul muncii în Europa Centrală și de Est?
Una dintre lecțiile pe care pandemia le-a adus este faptul că munca nu va mai $ niciodată la fel ca înainte. Complexitatea societăților în care trăim, viteza cu care lucrurile se schimbă și doza de imprevizibil din jurul nostru creează zi de zi provocări care vor modela viitorul muncii, atât pentru companii, cât și pentru angajați. Cât de mult ne vor schimba automatizarea și digitalizarea locurile de muncă în următorii ani, ce abilități trebuie să dezvoltăm pentru a ține pasul cu o lume a muncii în continuă schimbare sau cât de flexibili și sustenabili trebuie să fie angajatorii pentru a atrage cei mai buni oameni, acestea sunt câteva dintre subiectele analizate de compania Future Station în raportul „Trends Shaping the Future of Work”/„Trenduri care modelează viitorul muncii”, realizat pentru Confederația Patronală Concordia, în cadrul proiectului WorkTransitionCEE. Iată cum ar putea arăta viitorul muncii în Europa Centrală și de Est și care sunt cele mai importante tendințe care deja modelează acest parcurs:
1. ABILITĂȚI DIGITALE AVANSATE ȘI COLABORAREA CU ROBOȚII
Fără niciun dubiu, impactul automatizării, digitalizării și robotizării în procesul muncii va duce la o mai strânsă colaborare între oameni și roboți. Cu cât avansează tehnologia, cu atât oamenii trebuie să fie instruiți să o folosească. În România, în jur de 50% din timpul de lucru este alocat unor sarcini care ar putea fi automatizate, în vreme ce în Ungaria ponderea e de 49% din orele de program, iar în Slovacia – între 48% și 53% (conform studiului Digital Challengers in CEE realizat de McKinsey). Forumul Economic Mondial estimează că, până în 2025, 97 de milioane de noi locuri de muncă vor $ create cu ajutorul tehnologiei, în timp ce 85 de milioane vor fi înlocuite de procese automatizate. În România au apărut deja astfel de servicii în domeniul bancar, de exemplu…
Continuarea materialului o găsiți în site-ul Revistei HR Manager.
Photo by JESHOOTS.COM on Unsplash