Cum asiguri coeziunea și incluziunea într-o echipă care lucrează hybrid?
Modul hibrid de muncă are toate șansele să devină noua normalitate. Cu toate acestea, există riscul de a crea noi inechități sau exacerbarea celor care există deja. Ce trebuie să facă angajatorii ca să asigure corectitudinea, să maximizeze performanța și să mențină coeziunea culturală în aranjamentele hibride de muncă?
Una dintre provocările întâmpinate de liderii de echipe în contextul muncii din afara biroului are legătură cu abilitățile interpersonale. Puși față în față cu situația în care nu mai pot sta efectiv față în față cu colegii lor, comunicarea ducându-se acum prin intermediul unui ecran, managerii au fost obligați să-și dezvolte (și mai mult) competențele de ascultare activă, înțelegere și empatie, comunicare eficientă, respectiv capacitatea de a gestiona diverse situații noi – inclusiv care nu țin de muncă.
Dar dacă pentru unii nu era ușor nici când puteau discuta direct și imediat, acum provocarea gestionării unei echipe poate părea și mai dificilă, când colegii se află la distanță unii de alții. În fapt, 8 din 10 lideri de echipe din domeniul IT din România, chestionați în cadrul unui studiu realizat anul acesta de Equatorial în parteneriat cu Reveal Marketing Research1 , au mărturisit că provocările ce ţin de interacţiunea dintre oameni se dovedesc a fi mai greu de gestionat decât cele de ordin tehnic. Asta deși ei susțin că au lucrat la acest aspect, în timpul pandemiei, având în vedere că 67% dintre ei au spus că noile forme ale organizării muncii i-au determinat să își dezvolte noi abilităţi de comunicare și relaţionare cu echipa pentru a păstra un nivel optim de productivitate. Așadar, să fii un manager bun este o muncă continuă, care aproape te obligă să te dezvolți continuu. Mai ales dacă vrei ca echipa ta să fie mulțumită și productivă.
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul Revistei HR Manager.