Jurnal de călătorie. Employee Experience pentru angajat
- JURNAL DE CĂLĂTORIE. EX PENTRU ANGAJAT
Care este percepția colegilor voștri asupra locului în care muncesc?
De la interacțiunile cu angajatorul (începând de la primul contact cu recrutorul), până la încheierea colaborării, interval închis); de la cele mai importante momente din carieră, care au avut loc in organizația voastră, până la accesul la tehnologie și spațiul de lucru. Toate alcătuiesc Employee experience (EX), adică percepțiile pe care un angajat le strânge din fiecare „popas“ pe care il face in călătoria sa profesională, într-o perioadă de timp delimitată de durata contractului de muncă. Toate aceste percepții in%uențează ceea ce simte o persoană referitor la misiunea, cultura organizației și a brand-ului de angajator. Iar aceste sentimente afectează nivelul engagement-ului, al retenției, al performanței și al acumulărilor profesionale.
- EX PENTRU PRACTICIENII DE HR
Employee experience (EX) este definită de CIPD, Chartered Institute of Personnel and Development, ca fiind o abordare holistă asupra engagement-ului, wellbeing-ului și a vocii angajatului. Standardul profesiei propus nouă de CIPD definește principalele repere de competență în aria EX pe patru paliere de senioritate.
Ce ar trebui să cunoască un HR Specialist în domeniul EX?
1. Instrumente de lucru specifice EX, care stimulează creșterea engagement-ului, încurajează organizația să asculte vocea angajatului
2. Cum să evalueze practicile de management și comportamentale si impactul pe care îl produc asupra EX.
3. Diferite elemente ale procesului de onboarding și modul de administrare a acestui proces.
4. Să studieze factorii care impactează starea de bine (wellbeing) a angajaților și să fie în măsură să creeze un mediu de lucru propice acesteia.
5. Să cunoască diferite moduri de îmbunătățire continuă a relațiilor de lucru începând cu fundamentarea lor pe încredere.
6. Să evalueze percepția asupra brandului de angajator și să identifice moduri de a capitaliza acest brand.
7. Să evalueze impactul politicilor de personal asupra EX.
8. Să fie în măsură să utilizeze diferite metode și canale de comunicare și să poată evalua impactul fiecăruia.
- OPORTUNITĂȚI DE CARIERĂ ȘI DEZVOLTARE PENTRU PEOPLE MANAGERI ȘI PENTRU SPECIALIȘTI…
Continuarea materialului o găsiți în site-ul Revistei HR Manager.