Sentimentul de apartenență la job
Sentimentul de apartenență la job este acea senzație de securitate și susținere care apare atunci când ne simțim acceptați și incluși, dar și când ne identificăm cu un anumit grup, conform definiției date de specialiștii de la Universitatea Cornell din SUA. Altfel spus, este atunci când o persoană are încredere că poate fi autentică la locul de muncă.
Problema este că atunci când angajații nu au parte de acest lucru, atât performanța lor, cât și viața personală pot avea de suferit.
APARTENENȚA ESTE O COMPONENTĂ-CHEIE A INCLUZIUNII
Când angajații sunt cu adevărat incluși, ei consideră că organizația se preocupă cu adevărat de ei ca indivizi, susține Ania Krasniewska, vicepreședinte de grup la Gartner. „Este bene$că pentru angajați – și în cele din urmă îmbunătățește performanța afacerii“, explică aceasta. Un studiu Gartner arată că organizațiile cu inițiative de dezvoltare, echitate și incluziune (DEI) durabile au parte de o creștere cu 20% a incluziunii, ceea ce înseamnă că angajații depun un efort mai mare și se implică mai mult la job, au tendința să rămână mai mult timp în companie și au rezultate superioare. Pentru ca oamenii să aibă parte de un sentiment de apartenență la job, trebuie să creadă că organizația se preocupă de ei cu adevărat. Iată trei pași pentru a realiza o cultură a apartenenței și pentru a atinge obiectivele DEI, conform specialiștilor Gartner:
1. În ciuda progreselor în DEI, mulți angajați se simt uneori excluși la locul de muncă – ceea ce îi face să-și suprime în fața colegilor și mai mult părțile care îi fac unici. Aceasta este o experiență personală dureroasă, negativă, o distracție cognitivă care subminează concentrarea și performanța. Așadar, mediul de lucru nu ar trebui să fie plin de tipare rigide – din contră, diversitatea și unicitatea ar trebui celebrate și încurajate.
2. Șapte din zece angajați la nivel global spun că organizația lor nu reușește să-i informeze despre oportunitățile de a promova incluziunea în munca lor de zi cu zi. Pentru a comunica mai bine sprijinul autentic pentru ideea de apartenență, este util ca toată lumea să fie responsabilă pentru atingerea obiectivelor DEI în fiecare zi.
3. Beneficiile aplicabile tuturor grupurilor demografice, cum ar fi flexibilitatea și programele de bunăstare emoțională, semnalează angajaților că organizației îi pasă de nevoile și de cerințele lor distincte – atât la muncă, dar și în afara ei.
CULTIVAREA SENTIMENTULUI DE APARTENENȚĂ LA LOCUL DE MUNCĂ ÎN ERA DIVERSITĂȚII, ECHITĂȚII ȘI INCLUZIUNII
Continuarea materialului o găsiți pe site-ul revistei HR Manager.