Starea de bine a angajaților este și va rămâne cel mai fierbinte subiect al ultimilor ani
Noi, ca oameni, suntem concepuți să căutăm în general starea de bine. Nu funcționăm la nivel maxim atunci când, din diverse motive, starea de bine ne este afectată, fie din punct de vedere fizic, fie psihic. Această stare de bine a angajaților a devenit, de ceva timp, o preocupare și pentru companii, care încep să ofere angajaților programe de wellbeing. Anii pandemiei au venit la pachet cu o serie de provocări care au necesitat un efort de adaptare din ambele părți, angajați-angajatori. Printre ele se numără munca exclusiv de acasă sau munca în sistem hibrid, probleme de sănătate sau teama că ar putea apărea probleme de sănătate datorită crizei sanitare. De reținut este faptul că responsabilitatea stării de bine este împărțită între angajat, ca individ, și angajator, care poate crea un cadru optim pentru menținerea acesteia.
Factori care influențează starea de bine la job
Există, conform unor studii de piață, factori care afectează negativ starea de bine și factori care influențează pozitiv starea de bine. Printre factorii negative se numără supraîncărarea cu sarcini, suprasolicitarea, sarcini repetitive, monotone, lucrul în schimburi, programul neregulat de lucru, ritm de lucru prea rapid/lent, presiunea ierarhiei, insecuritatea locului de muncă, conflicte la locul de muncă, conflicte mascate sau deschise, critici, dificultăți de comunicare, relații dificile între colegi, lipsa suportului din partea colegilor și superiorilor, și altele.
Printre factorii care influențează pozitiv starea de bine se numără existența unor oportunități de creștere și de dezvoltare, activitatea profesională și locul de muncă dau angajaților un sens, comunicare deschisă, munca în echipă, cooperare, recunoașterea eforturilor, meritelor și succeselor profesionale ale angajaților, securitatea locului de muncă, adică angajații se pot baza pe acel job ca fiind o sursă sigură de venit, compensații și beneficii materiale corecte, autonomia și varietatea activităților de lucru, posibilitatea negocierii încărcării cu sarcini și a ritmului de realizare a acestora, relații interpersonale de calitate între membrii echipei, între care există susținere și sprijin, nu doar între colegi, ci și din partea managerilor, etc.
Despre starea de bine a angajaților am discutat în cadrul evenimentului FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA VIITORULUI | Ediția a XVII-a, care a avut ca temă The Challenger Mindset for Leaders. Is Wellbeing the new Engagement? organizat de Revista HR Manager, cu sprijinul HUMANISTIC.
Primul panel al evenimentului s-a numit Starea de bine a angajaților este și va rămâne cel mai fierbinte subiect al ultimilor ani și i-a avut ca protagoniști peAida Chivu, HR Director, Up Romania, Angelica Barbu, Chief People & Brand Officer, CEZ Romania, Viorel Voicu, Head of Customer & Employee Experience, OTP Bank, Ramona Igreț, Prodecan interimar Bucharest Business School și Mihai Laurenţiu Gânj, Managing Director, IH Bucharest.
Moderatorul panelului a fost Iulia Buciuman, Managing Partner, HUMANISTIC.
Vă invităm să parcurgeți câteva idei desprinse din discuție în site-ul Revistei HR Manager.