Calitățile care înving CV-ul: agilitate, spirit antreprenorial, dorință de dezvoltare continuă
Obiectiv: oamenii pe primul loc, în orice decizie privește compania, indiferent că e vorba de propria echipă, de clienți sau de comunitățile în care activează. Misiunea: să ajute toți acești oameni să aibă grijă de tot ceea ce contează pentru ei. Și asta pentru că, deși pandemia a schimbat din temelii viața tuturor, lucrurile care contează cu adevărat au rămas aceleași: familia și toți cei dragi, sănătatea, casa, cariera.
Acestea sunt principiile după care se ghidează, ca profesionist și ca om, Meliha Yardim, Chief HR Officer NN România. Conform ei, ”Activitatea profesională este o parte importantă din viața fiecăruia. Dar pentru noi nu este doar un simplu job. Este modul prin care, ghidați de valorile noastre – ne pasă, suntem transparenți, ne dedicăm (care, clear, commit) -, putem face o diferență în viețile oamenilor. De aceea, ne preocupăm continuu de starea lor de bine, de dezvoltarea personală și profesională a colegilor și de viitorul financiar al celor pe care îi ajutăm prin produsele şi serviciile noastre. Iar pentru a ne atinge obiectivele, e important ca toți cei din echipă să lucreze cu pasiune în fiecare zi, să adere la valorile și la cultura NN și să își dorească să devină în fiecare zi mai buni”.
Iar când toate aceste principii sunt, an de an, motor pentru dezvoltarea companiei în întregul ei, recunoașterea nu mai e o surpriză: în 2021, pentru a treia oară, NN a primit certificarea de Top Employer de la Top Employer Institute.
***
Sunteți în proces de recrutare, de căutare de noi talente. După un an atât de dificil precum 2020, ce ar trebui să știe un candidat despre NN Romania?
Avem o strategie clară de resurse umane axată pe oameni, în strânsă legătură cu strategia de business, și căutăm să ne diferențiem prin experiența atractivă pe care o oferim colegilor, bazată pe colaborare și pe recunoașterea performanțelor, într-un mediu de lucru flexibil, care pune în valoare talentele și susține creativitatea și performanța.
2020 a declanșat schimbări și în organizație, și în piețele în care ne desfășurăm activitatea, însă misiunea noastră de a ajuta oamenii să aibă grijă de ceea ce contează cel mai mult pentru ei nu s-a schimbat, iar modul în care ne îndeplinim această misiune doar s-a transformat, cu ajutorul digitalizării și tehnologiei, adaptându-ne contextului în care suntem astăzi.
Pe o piață a muncii complet reorganizată de pandemie, cu peste 500 de angajați și 1.500 de consultanți din toată țara, ce planuri de recrutare aveți?
Avem o echipă puternică și ne bucurăm că anul trecut am reușit să limităm efectele negative generate de pandemia de Covid-19. Da, lucrăm în cea mai mare parte de acasă și ne-am adaptat procesele și procedurile la noul context, dar am rămas într-o formulă destul de stabilă, fără fluctuații semnificative. Și am căutat permanent să atragem noi talente care să susțină misiunea companiei și să aducă în organizație acele abilități și competențe relevante nevoilor actuale.
Dincolo de latura profesională și CV, ce căutați, de fapt, la un candidat, ce valori, ce aspirații, ce calități morale, care să îl ajute să se armonizeze cu echipa, misiunea și cultura organizațională?
Ne uităm mereu dincolo de CV. Căutăm acei oameni care ne împărtășesc valorile și care, prin ceea ce fac, își doresc să facă o diferență, și acele experiențe și abilități care se potrivesc cel mai bine misiunii noastre. Credem că e important ca oamenii care vin în echipă să fie pasionați, să gândească antreprenorial, să fie deschiși să se dezvolte continuu și să aibă un impact în societate prin ceea ce fac. Asta pentru că fiecare dintre noi este mai mult decât un coleg, este o piesă esenţială într-un mecanism complex care, prin experiențele și perspectivele sale, contribuie la ceea ce contează cu adevărat pentru clienți.
Dacă aș fi un tânăr la început de drum aflat în căutarea nu doar a unui job, ci și a unui domeniu/profesii care să-mi ofere perspective reale de creștere în carieră, de ce aș alege piața asigurărilor, în general, și NN, în particular?
Pentru un tânăr la început de carieră, industria noastră ar putea părea un domeniu care nu le aduce satisfacții imediate. Asta pentru că are la bază produse pe care oamenii le cumpără cu speranța că nu le vor folosi niciodată sau le vor folosi cât mai târziu. Tocmai de aici vin, însă, satisfacțiile. Când lucrezi în acest domeniu, ești alături de oameni în momente care îi pot afecta și pe care nu le pot preveni, cu soluții care au un rol important în asigurarea unui viitor financiar mai bun și în protejarea lucrurilor care contează cu adevărat pentru ei.
Cel mai bun exemplu este chiar ce s-a întâmplat anul trecut. În contextul pandemiei de Covid-19, am devenit cu toții mai preocupați ca oricând de sănătatea noastră și de sănătatea celor din jur și, în același timp, mai conștienți de cât de important este nu numai să tratăm, ci mai ales să prevenim. Prin urmare, asigurările de sănătate au urcat mult pe lista de priorități a clienților, venind în ajutorul lor cu o alternativă prin care să beneficieze de acces facil la servicii medicale de calitate şi să evite dezechilibrele financiare determinate de eventuale probleme medicale.
NN se diferențiază în piață prin cultura și strategia orientată către oameni, prin mediul de lucru, prin alternativele atractive oferite atât clienţilor, cât şi echipei, și prin strategia noastră de a ne dezvolta continuu și a fi mai buni în tot ceea ce facem. După un an neobișnuit cum a fost 2020, este îmbucurător că echipa a continuat să rămână unită și să colaboreze eficient, chiar și lucrând de la distanță, și în același timp că ne-am continuat planurile și am oferit clienților alternative relevante pentru ei inclusiv în noul context.
Dar dacă am deja niște ani vechime în spate într-un domeniu afectat de actuala criză, de exemplu, și aș opta pentru o schimbare de carieră? Care ar fi punctele forte/avantajele oferite de NN pe care să le iau în calcul în cazul unei reconversii profesionale?
Experiența pe care o oferim oamenilor din echipă și tot ceea ce diferențiază NN ca angajator sunt la fel de relevante pentru toți cei care se uită către domeniul asigurărilor, indiferent de vârstă sau de stadiul în carieră. Oferim oportunități permanente de învățare și de dezvoltare profesională așa încât să creăm pentru colegi un context în care să evolueze și să-și atingă obiectivele. Și avem destule exemple și printre colegii din sediul central, și printre consultanții financiari din toată țara care au venit la NN într-o etapă ulterioară a carierei și au pornit de la zero în acest domeniu, evoluând foarte mult de când s-au alăturat echipei. Important este să fie echipați cu agilitate, dorință de transformare și mentalitatea de creștere pe care, de altfel, o încurajăm în rândul tuturor colegilor.
Pentru al treilea an consecutiv veți primi certificarea de Top Employer de la Top Employer Institute. Ce înseamnă această recunoaștere pentru dvs? La ce vă obligă pe viitor?
Certificarea Top Employer în 2021, acordată NN de organizația de prestigiu Top Employers Institute din Olanda pentru al treilea an consecutiv, este o recunoaștere importantă pentru că reflectă grija și angajamentul nostru pentru echipă și performanțele în practicile pentru oameni.
În acordarea certificărilor, instituția independentă Top Employers Institute evaluează organizațiile într-un proces complex, în funcție de 6 dimensiuni. Fiecare include o serie de criterii, precum strategia orientată spre echipă, leadership-ul, mediul de lucru, brandul de angajator, practicile de atragere și retenție a oamenilor, inițiativele de dezvoltare profesională, cultura și valorile companiei, precum și preocuparea continuă pentru bunăstare, diversitate, incluziune și sustenabilitate.
Eforturile NN de a crea un mediu de lucru care să susțină performanța, de a atrage talente și a dezvolta continuu echipa și recunoaște meritele acesteia, precum și de a susține colaborarea au contribuit la desemnarea NN drept Top Employer 2021. În același timp, NN se concentrează pe crearea unei experiențe pentru angajați și pe susținerea coeziunii și dezvoltării echipei chiar și în această perioadă atipică. Toate acestea au fost, în ultimul an, un motor pentru dezvoltarea strategiei care are în centru oamenii și pentru introducerea de noi tehnologii, practici și beneficii care vor continua să mențină NN printre angajatorii de top din România.