Care sunt nevoile unui angajator pentru a reține oamenii în companie?
Fiecare companie are ca target, în mod normal, angajarea unor oameni devotați, care vor să rămână la job a-la-long. Schimbarea deasă a angajaților atrage după sine pierderea unui timp care ar fi putut fi folosit în scopuri constructive, nu de a efectua lecții de învățare și dezvolatre profesională la fiecare an sau poate chiar și câteva luni. Angajatorul caută angajați care își doresc să lucreze în compania lor, să se dezvolte în aceeași companie.
De curând, Kaufland a început să deruleze o campanie care să ajute atât angajatorii, cât și angajații. Despre noua campanie și despre nevoile angajatorilor ne-a vorbit Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România. Iată ce spune aceasta:
Ce v-a determinat să derulați campania „E TIMPUL PENTRU CEVA NOU” în această perioadă?
Ultimul an și jumătate a fost un roller-coaster pentru mulți dintre noi, angajatori și angajați deopotrivă. Ceea ce a făcut diferența a fost capacitatea fiecăruia de a se adapta. Ne-am reevaluat procesele și procedurile, pentru a ne putea continua activitatea. Am încercat să venim cu soluții pertinente, astfel încât angajații noștri să rămână în siguranță, să le păstrăm motivația și dorința de a performa. În același timp, digitalizarea a avut un rol extrem de important, iar, treptat, nevoile tuturor au început să se schimbe. În acest context, în care schimbarea a fost singura constantă, am simțit nevoia să îi aducem în prim-plan pe cei care zi de zi își îndeplinesc responsabilitățile cu zâmbetul pe buze și îi inspiră pe cei din jur – altfel spus, pe angajații Kaufland.
Cu toții avem nevoie să ne simțim apreciați și susținuți, cu toții avem nevoie de ceva nou și interesant în viața noastră personală sau profesională. Mai mult decât atât, studiile arată că pentru angajați este din ce în ce mai importantă experiența pe care o oferă o companie, iar aici vorbim de diverse aspecte: traininguri, activități de teambuilding, acțiuni interne, extra beneficii și multe altele. Tocmai de aceea, la Kaufland, ne dorim să le oferim tuturor un mediu de lucru plăcut, să le stârnim curiozitatea și să îi motivăm să se implice mai mult. Așa, am ajuns la concluzia că „E TIMPUL PENTRU CEVA NOU”, adică e momentul să îi aducem pe colegii noștri în prim-plan. Exact așa cum sunt ei în fiecare zi. Astfel, campania îi prezintă pe aceștia în diverse momente, în timp ce își desfășoară activitățile zilnice. Ei sunt un exemplu de dedicare și profesionalism, indiferent de departamentul din care fac parte.
Cu ce vine nou această campanie?
Ne-am propus să dezvăluim lucruri din culisele Kaufland, prin intermediul colegilor noștri, oferindu-le acces tuturor celor interesați la o parte din universul nostru. În plus, noutatea constă în faptul că o veți vedea pe Cristiana Neagu într-o postură inedită, aceea de selecționer al echipei Kaufland. Cristina Neagu este deja parte din familia noastră extinsă, aceasta fiind a doua campanie pe care o realizăm împreună. Cu ajutorul ei și al celor șapte coechipieri, selectați de aceasta dintre angajații noștri, vom arăta cum este să lucrezi la noi: fie că vorbim despre birouri, platformele logistice sau magazine, vom surprinde atmosfera din pauze, din timpul programului, felul în care colaborăm, glumim și facem lucrurile să se întâmple. În plus, campania are și un mesaj important pentru toți oamenii, indiferent de domeniu: „Începe o carieră. Nu doar un job”.
Totodată, ne-am propus să oferim ceva nou in extenso, așa că am introdus pentru toți cei care ajung pe microsite-ul cariere.kaufland.ro o funcționalitate nouă. Este vorba despre asistentul digital, KALA, noua noastră colegă din departamentul de recrutare, care îi va ajuta pe candidații interesați de un rol în cadrul să își completeze rapid și ușor CV-ul și să aplice pentru poziția dorită. În plus, cei interesați pot afla de la KALA răspunsul la o serie de întrebări despre mediul de lucru, oportunități și beneficii .
O altă noutate de care sunt foarte bucuroasă este introducerea așa-numitelor „salarii la vedere”, în anunțurile noastre de recrutare pentru rolurile de execuție. Așadar, toți candidații pentru aceste roluri în cadrul companiei, pot vedea care este salariul brut de pornire și tipul de contract pentru rolul pe care și-l dorește.
Pentru al treilea an la rând, ați decis să vă asociați cu Cristina Neagu. Care sunt trăsăturile comune dintre Cristina și compania Kaufland?
La baza companiei noastre se află trei valori – performanță, dinamism și corectitudine. Pornind, de la acestea, am descoperit numeroase aspecte comune între business și sport. Motivația de a fi cei mai buni și a ne dedica complet cauzelor în care credem, perseverența și transparența sunt doar câteva dintre caracteristicile care ne-au transformat într-un Angajator de Top, iar pe Cristina într-o campioană. Așadar, cred că asocierea este una cât se poate de naturală și îndrăgită de cei din jur.
De ce are nevoie un angajator pentru a reține angajați valoroși în cadrul companiei?
Rata de retenție este un indicator important când vine vorba despre felul în care este văzut angajatorul respectiv de propriii angajați. La Kaufland, știm că oamenii sunt cea mai importantă resursă pe care o avem și încercăm, zi de zi, să le arătăm acest lucru prin recunoașterea valorii și abilităților lor.
Pe de altă parte, avem un sistem de recunoaștere a performanței bine pus la punct. Răsplătim performanța și angajamentul colegilor noștri, în funcție de experiența și activitatea desfășurată de fiecare dintre aceștia. De asemenea, evaluăm performanța, având în mod regulat discuții cu fiecare angajat. În plus, îi susținem pe toți cei care își doresc mai mult și vor să avanseze în carieră, oferindu-le cursuri speciale și punându-i în situații specifice pentru a căpăta experiență și încredere, astfel încât să ajungă acolo unde și-au propus.
Credem în conceptul de „well-rounded individual” – nu ne mulțumim cu angajați mulțumiți doar pe plan profesional, în schimb îi sprijinim să devină cea mai bună versiune a lor și la nivel personal. Într-un studiu demarat de iSense Solutions, aceștia au descoperit că dezvoltarea prin experiențe este un trend HR de viitor la care se pare că am furat startul prin această campanie recent lansată. (Zâmbește.)
De asemenea, oferim o serie de beneficii extra-salariale tuturor angajaților noștri, precum zile de concediu de odihnă în plus față de cele legale, progresiv, în funcție de vechimea în companie, servicii medicale, acces la programul 7card, reduceri la anumiți parteneri sau opțiuni de dezvoltare personală – cum ar fi acces la cărți gratuite și la materiale de training oferite de Bookster sau cursuri online.
Dacă ai putea să dai un sfat unei persoane la început de carieră, care ar fi acela?
La început de carieră, îmi amintesc că eram extraordinar de curioasă, voiam să știu și să învăț totul, iar asta m-a ajutat foarte mult. Așa că aș spune: întreabă, cercetează, fii curios sau curioasă! Ia propriile decizii, gândește critic, fii o persoană analitică. Nu trebuie să îți fie teamă să faci greșeli, ci să nu înveți din ele. Profită de tot acest timp pe care îl ai cât încă ești la început pentru a contura direcția în care vrei să te îndrepți. „Începe o carieră. Nu doar un job”.