O lună dedicată sănătății angajaților
Studiile legate de stilul de viață sănătos arată că angajații asociază acest concept cu alimentația, odihna și eliminarea stresului. Ce înseamnă o companie sănătoasă? Dar angajați sănătoși?
O companie sănătoasă este o companie care arată grijă pentru oamenii săi și se implică activ în viața lor la serviciu. Într‑adevăr, programele de well‑being au devenit tot mai populare și ajută la crearea unui mediu de lucru plăcut, însă la starea de bine a angajaților contribuie în realitate o serie de factori care definesc cultura organizațională, după cum explică Eduard Drăghici, Senior Internal Communications, Employer Branding & CSR Partner Edenred România.
CE ESTE PROGRAMUL FOOD
Programul FOOD este un parteneriat public-privat care își propune să îmbunătățească calitatea nutritivă a meselor oferite în restaurante și să faciliteze alegerile sănătoase ale consumatorilor prin informații relevante și creșterea gradului de conștientizare, utilizând ajutorul companiilor angajatoare. FOOD se adresează restaurantelor/cantinelor și angajaților. A debutat în 2009 ca proiect co-finanțat de Comisia Europeană și coordonat de Edenred, iar în 2012 a devenit un program pe termen lung, mobilizând în prezent mai mult de 26 de parteneri publici și privați din 10 țări UE. Programul se derulează în România, prin intermediul campaniei „Hai la 1 la masă!”, iar în luna octombrie a fost sărbătorit un an de la lansare.
CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ CU FOCUS PE SĂNĂTATE
Cum se pot atinge aceste obiective? De exemplu, compania Edenred, lider mondial în soluții de plată pentru piața muncii, a încercat, de‑a lungul timpului, să construiască un mediu de lucru și o cultură organizațională în jurul oamenilor. „Susținem diversitatea și încurajăm inițiativele, explorăm continuu noi direcții și idei, învățăm din greșeli și, pas cu pas, devenim mai buni, mai curajoși și mai creativi. Mai mult decât atât, construim permanent noi proiecte și evenimente interne menite să aducă un plus de motivație colegilor noștri și o stare generală de bine la job”, spune Eduard Drăghici.
Unul dintre proiectele recente este EdenHealth, o lună dedicată sănătății și prevenției angajaților, un proiect de amploare care abordează teme diverse legate de sănătatea angajaților.
EdenHealth este un efort comun al HR‑ului împreună cu echipa de management, un proiect care include, pe lângă o campanie intensă de comunicare internă, o serie de acțiuni precum workshop‑uri tematice, consultații la birou, beneficii medicale gratuite, kit‑uri cu suplimente alimentare, dar și discounturi avantajoase pentru anumite produse sau servicii medicale.
„Ca indivizi, înțelegem cât de importantă este sănătatea și totuși cât de ușor o punem pe ultimul loc atunci când apar diverse «urgențe» cotidiene. În luna octombrie, luna sănătății și prevenției, am vrut să punem orice altceva pe locul doi și să ne îngrijim de starea noastră generală de sănătate”, adaugă Eduard Drăghici.
WORKSHOPURI, CONSULTAȚII, ALTE INIȚIATIVE
Fiind o lună dedicată sănătății și prevenției, implementarea proiectului EdenHealth s‑a derulat pe toată durata lunii octombrie. În prima săptămâna a lunii, 30.09‑04.10, proiectul a debutat cu un workshop despre stres și combaterea acestuia prin alimentație și obiceiuri alimentare sănătoase, susținut de un nutriționist acreditat.
În săptămâna imediat următoare, 07‑11.10, proiectul a continuat printr‑un workshop dedicat sănătății orale (susținut de un medic stomatolog) și prin realizarea unor consultații stomatologice cu camera intraorală (împreună cu o echipă de medici stomatologi). În urma consultațiilor, angajații au primit recomandări de îngrijire orală și de tratament al afecțiunilor detectate. În plus, toți oamenii au primit gratuit un pachet de igienizare dentară și discounturi avantajoase la servicii stomatologice în cadrul unei clinici partenere.
De asemenea, au fost organizate o serie de consultații oftalmologice și, împreună cu partenerii companiei, au fost oferite discounturi avantajoase și decontarea parțială pentru achiziția unei noi perechi de ochelari. Săptămâna s‑a încheiat la Maratonul București unde a participat o echipă de aproximativ 20 de alergători Edenred.
Începând cu 14.10, atenția s‑a mutat spre un subiect mai sensibil: prevenția cancerului mamar, respectiv prevenția cancerului de prostată. Pentru a crește gradul de conștientizare și pentru a‑i informa pe angajați despre necesitatea unor investigații periodice (mai ales după o anumită vârstă), au fost lansate câteva mesaje interne documentate și a fost organizată o sesiune de informare despre prevenția cancerului mamar. Mai mult decât atât, fiecare angajat Edenred interesat poate accesa un screening gratuit pentru depistarea cancerului mamar, respectiv de prostată. Astfel, în jur de 50 de colege au beneficiat deja de ecografii de sân sau mamografii și circa 15 colegi cu vârsta peste 35 ani au efectuat analizele de sânge PSA.
Săptămâna 21.10‑25.10 a propus noi teme de discuție și acțiuni. Astfel, fiecare angajat Edenred a primit un kit pentru imunitate în sezonul rece (suplimente alimentare și vitamine), iar în paralel a fost derulat un workshop de posturologie și combaterea sedentarismului la birou.
FOOD@WORK
Tot în această săptămână a fost readus pe plan intern workshop-ul FOOD@WORK, parte din programul european FOOD (Fighting Obesity through Order and Demand) – coordonat de Grupul Edenred și în România. Susținute de specialiști în domeniu (medici sau tehnicieni nutriționiști), workshop‑urile de nutriție FOOD@WORK vin cu o serie de recomandări practice, dar și cu un plan concret pentru crearea și menținerea unor obiceiuri alimentare sănătoase. La aceste sesiuni din luna octombrie au participat peste 50 de angajați Edenred. Cu ocazia Halloween-ului, proiectul s-a încheiat cu multă distracție, dulciuri de casă, costume și… fapte bune pentru 15 familii beneficiare ale programului MagicBOX, coordonat de Asociația MagiCAMP.
EdenHealth s‑a adresat întregii echipe Edenred România și Edenred Digital Center – aproximativ 200 de angajați în toată țara, cu puncte mari de lucru în București și Sfântu Gheorghe.
„Programele de well-being au devenit tot mai populare și ajută la crearea unui mediu de lucru plăcut, însă la starea de bine a angajaților contribuie în realitate o serie de factori care definesc cultura organizațională. Comunicarea deschisă cu echipele, implicarea angajaților în luarea anumitor decizii, oferirea unor procese continue de învățare și dezvoltare, încurajarea diversității, recompensele și recunoașterea echitabile, siguranța economică, tehnologia centrată pe oameni și nu pe procese, păstrarea unui echilibru între viața personală și job sau chiar responsabilitatea companiei față de comunitate și mediu – sunt elemente care își pun semnificativ amprenta pe sănătatea generală a angajaților și, implicit, a companiei.” – Eduard Drăghici
ALTE BENEFICII
Pe lângă acest proiect punctual, angajații mai beneficiază de: un program de lucru flexibil, un spațiu de lucru viu colorat, dotat cu diverse facilități și tehnologii, zile libere în afara celor prevăzute de lege, programe fun@work, workshop-uri tematice și evenimente dedicate, team‑building‑uri, petreceri de sărbători sau alte ocazii, cadouri pentru ziua de naștere a angajatului, selecție de cafea gratuită la birou și gustări sănătoase (fructe), asigurare în caz de accident sau deces și sprijin financiar pentru evenimentele deosebite.
„În mod cert, angajații preferă experiențele personalizate, iar fiecare inițiativă trebuie să fie adaptată nevoilor individuale. Oamenii apreciază și se simt valoroși atunci când sunt ascultați”, conchide Eduard Drăghici.
Articol preluat din numărul 262, noiembrie 2019, al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.