Topul celor mai performante agenţii de PR în 2017
Anul 2017 a adus o premieră în cadrul studiului. Două agenţii de PR se situează pe locul I, la egalitate: McCann PR, dar şi liderul din ultimii trei ani, Golin România.
Pe locul al doilea în top regăsim GMP PR, urmat de locul trei, MSL The Practice. Următoarele poziții sunt ocupate de Graffiti PR, SmartPoint, Rogalski Damaschin Public Relations, DC Communication, Grayling, BDR Associates Communication Group și The Public Advisors.
Topul agenţiilor de PR din România este realizat în baza colectării şi analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanţelor de business ale agenţiilor de PR şi a imaginii pe care acestea o au în rândul companiilor care plătesc pentru servicii de consultanţă în comunicare.
La fel ca în ediţiile anterioare, clasamentul nu este doar despre cifre de afaceri, profitabilitate sau fee-uri şi nici doar despre evaluări din partea clienţilor, ci despre toate acestea la un loc, corelate în baza unui algoritm dezvoltat în parteneriat cu compania de cercetare Unlock.
Pe baza studiului prezentat în exclusivitate în cadrul conferinţei "BizPR Conference", au fost acordate următoarele premii:
Best Practice:
Cea mai bună capacitate de analiză 2017: GMP PR
Cea mai bună capacitate de raportare 2017: MSL The Practice
Cea mai bună capacitate de implementare 2017: GMP PR
Cea mai creativă agenţie 2017: McCann PR
Premiul pentru “Performanţă în business” – McCann PR
Categoria: agenţii cu cifră de afaceri de peste 1 milion de euro
Premiul pentru “Performanţă în business” – PR. IN Grup
Categoria agenţii cu cifră de afaceri mai mică de 1 milion de euro
Premiul pentru “Notorietate în PR” – Golin România
Categoria agenții
Premiul pentru “Notorietate în PR” – Monica Jitariuc
Categoria profesioniști
Premiu special: “Recunoaștere pentru contribuția la dezvoltarea industriei de PR” – GMP PR
Gazda ediţiei Biz PR Awards 2017 a fost Cabral Ibacka.
Metodologia studiului
Topul celor mai performante agenţii de PR, ediţia 2017, este rezultatul corelării a două clasamente preliminare, fiecare având câte o pondere egală (50% – 50%):
• topul performanţei în business – realizat prin analizarea a patru indici financiari, fiecare având câte o pondere alocată: cifra de afaceri din 2016 (33%), suma totală a fee-urilor încasate în 2016 (33%), profitabilitatea agenției – profitul înregistrat în 2016 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) – și rata de creștere a cifrei de afaceri în 2016 față de 2015 (17%)
• topul performanţei agenţiilor din perspectiva clienţilor – realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eşantion reprezentativ la nivel de industrie alcătuit din clienţi ai serviciilor de PR (specialişti şi manageri cu expertiză în zona de marketing, PR, comunicare, corporate affairs şi CSR, dar şi general manageri şi antreprenori).
Întreg clasamentul – Top 30 de agenții de PR și toată metodologia care stă la baza cercetării realizate de Biz și Unlock Market Research se regăsesc în Ghidul TOP PR România, disponibil în versiune tipărită și pdf online. Cartea poate fi comandată aici: http://revistabiz.ro/bizprawards2017/comanda-anuarul-top-pr/
*Acest material este un parteneriat media