Un gigant auto prezent şi în România plănuieşte să concedieze 10% din angajaţi
Potrivit unor surse citate de Wall Street Journal, compania încearcă prin această măsura să îşi redreseze finanţele.
Ford are aproximativ 200.000 de angajați și 67 de fabrici în mai multe ţări din întreaga lume, inclusiv în România. Ideea este că aproximativ jumătate din personal este în SUA, unde creșterea vânzărilor auto a încetinit, după boom-ul din ultimii ani.
Mai mult, acţiunile companiei au înregistrat o scădere de 14% la bursa din New York, anul trecut, astfel că se află într-o poziţie dificilă.
În replică, un purtător de cuvânt al Ford a catalogat informația ca fiind o ''speculație'', dar a confirmat că există un plan de redresare financiară, ce presupune reducerea costurilor şi eficientizarea activităţii, ca parte a eforturilor gigantului auto să îşi majoreze profitul.
Ford a anunțat recent că se așteaptă în 2017 la un profit înainte de taxe de nouă miliarde de dolari, un rezultat care este mai mic decât în 2016, în contextul investițiilor planificate în noile oportunități, precum maşini autonome şi servicii de mobilitate.
În ciuda planurilor de concediere la nivel global, grupul auto a anunţat investiţii noi în ţara noastră.
Reamintim că Revista CARIERE a realizat în luna martie un reportaj din uzina Ford din Craiova, în contextul în care producătorul auto a anunţat că va angaja 976 de operatori de bază şi calificaţi în vederea sprijinirii producţiei viitoarei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport.
Citeşte şi Am lucrat o zi în uzina Ford din Craiova, unde oamenii fabrică autoturismele cot la cot cu roboții
Actualul număr de angajaţi de la Craiova – atât în zona de asamblare a vehiculelor, cât şi în cea de producţie a motoarelor – este de 2.715 de persoane.
Ford este o marcă populară în România.
Conform datelor emise de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V), în primul trimestru al lui 2017 au fost înmatriculate 3006 de autoturisme şi de vehicule utilitare Ford, rezultat care îi asigură o cotă de piaţă de 10,6%.
Ford ocupă astfel locul întâi în rândul mărcilor de import vândute în România şi locul al doilea la nivel general în primul trimestru al acestui an, înregistrând o creştere de 57% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.