În România, un adolescent din trei se află sub nivelul de bază al cunoştinţelor necesare pentru citit şi pentru matematică
Conform sursei citate, extinderea tehnologiei în tot mai multe domenii riscă să lase în urmă cele mai sărace naţiuni ale Europei, dar şi lucrătorii necalificaţi, adâncind şi mai mult discrepanţele economice la nivelul Uniunii Europene.
"Tehnologia generează beneficii pentru cei cu venituri mari şi pentru cele mai avansate companii aflate în regiunile prospere, însă riscă să sporească rata şomajului şi să împingă şi mai mulţi oameni într-o stare de sărăcie, în unele dintre zonele cele mai defavorizate ale Europei. În ultimii 15 ani, numărul de meserii ce implică muncă fizică a scăzut în UE cu peste 15%, în timp ce meseriile ce implică analiză şi creativitate au crescut cu acelaşi procentaj.
Această tendinţă este în curs de creştere. Raportul recomandă decidenţilor politici să-şi intensifice eforturile de creştere a competenţelor lucrătorilor, pregătindu-i pentru noi ocupaţii, pe o piaţă a muncii care evoluează rapid", se arată în documentul citat de Agerpres.
Un semnal de alarmă similar a tras şi Comisia Europeană, într-un raport publicat anul trecut, care arată că stăm cel mai prost din UE când vine vorba de competenţe de bază, adică lucruri precum tabla înmulţirii sau citirea corectă şi coerentă a unui text.
De asemenea, statisticile arată că doi din zece elevi nu termină zece clase, că suntem pe locul trei în Uniunea Europeană în privința abandonului școlar şi pe ultima poziţie când vine vorba de investiţia în educaţie.