Interesul consumatorilor pentru mașinile electrice scade în favoarea motoarelor pe combustie internă | STUDIU

Un studiu Deloitte arată că interesul consumatorilor pentru mașinile electrice este în scădere pe piețele majore, iar motoarele pe combustie internă devin din nou opțiunea principală. Tendința este vizibilă în țări precum Germania, Japonia, India sau China. De exemplu, în Germania, 53% dintre consumatori preferă mașinile cu motor clasic, comparativ cu 49% anul trecut. O situație similară se regăsește și în Japonia, unde procentul a crescut de la 34% la 41%.
Factorii care influențează alegerile consumatorilor sunt prețul și calitatea produsului. Acestea sunt cele mai importante criterii în Germania, Marea Britanie și SUA. În schimb, performanța vehiculului este pe primul loc în Coreea de Sud. Totuși, cei care doresc o mașină electrică sunt motivați de protecția mediului și de costurile mai mici pentru alimentare.
O provocare pentru industria auto
Scăderea cererii pentru mașinile electrice pune presiune pe producători, mai ales în Uniunea Europeană, unde există reglementări stricte pentru reducerea emisiilor de CO2. Potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, vânzările de mașini electrice din UE au scăzut cu 5,9% în 2024 față de anul anterior. Pentru a face față acestor provocări, industria auto cere flexibilitate în tranziția către vehiculele electrice și adaptarea reglementărilor la realitățile pieței.
Concurența în creștere
Studiul Deloitte arată că tot mai mulți consumatori doresc să schimbe marca de mașină la următoarea achiziție. În China, procentul celor care vor să schimbe brandul crește la 76%, în timp ce în Marea Britanie este de 51%, iar în Germania de 46%. Loialitatea față de producătorii locali este, de asemenea, în scădere, cu excepția Japoniei, unde 76% dintre consumatori preferă brandurile autohtone.
Provocările mașinilor electrice
Consumatorii au mai multe rezerve legate de mașinile electrice. Principalele preocupări includ autonomia bateriei, prețul ridicat, timpul necesar pentru alimentare și infrastructura publică de încărcare. De asemenea, reciclarea bateriilor este o problemă importantă. Consumatorii din Japonia și Coreea de Sud consideră că producătorul auto ar trebui să se ocupe de reciclare, în timp ce în Germania se crede că responsabilitatea aparține producătorului de baterii.
Studiul Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study este realizat pe un eșantion de aproximativ 31.000 de consumatori din 30 de țări, inclusiv 13 state europene.
CITEȘTE ȘI: Meta anunță lansarea asistentului său generativ de AI în Uniunea Europeană
Foto: ID 51378005 © Michael Flippo | Dreamstime.com