Cât contribuie internetul la creşterea media
1. Consumul de internet va creşte cu 10% pe an
Consumul de media la nivel global a crescut de la o medie de 461.8 minute pe zi în 2010 la 485.3 minute pe zi
în 2014. În toti acești ani, cantitatea de timp alocată folosirii internetului aproape s-a dublat de la o medie de
59.6 la 109.5 minute pe zi, iar timpul alocat consumului de media tradițională s-a redus de la 402.2 la 375.8
minute. Tehnologia mobilă a creat noi oportunități de consum media, permiţând oamenilor să acceseze
internetul în afara casei.
Estimăm că între anii 2014 și 2017, cantitatea de timp oferită consumului de media din întreaga lume va crește cu o medie de 1,4% pe an, ajungând la 506.0 minute în 2017. În tot acest timp, consumul de internet va crește cu 9,8% pe an, cota acestuia din consumul total de media atingând 28.6% în 2017.
Tendinţa de creştere a consumului de internet se aplică şi pentru România, consecinţa a amplificării penetrării telefoanelor inteligente şi a tabletelor, a diversificării şi accesibilităţii ofertelor furnizorilor de servicii (voce + TV + Internet), favorizat şi de contextul tehnologic (Romania se situeaza pe locul 4 in lume privind viteza de conectare la internet).
2. Media tradiţională pierde competiţia cu internetul
În timp ce internetul propulsează consumul global de media, el erodează totodata media tradiționala.
Consumul pe fiecare tip de media tradiționala, cu excepția outdoor-ului a scăzut între 2010 și 2014, si ne
asteptăm ca declinul acestora să continue până în 2017. Ziarele au suferit cel mai mult din concurenţa internetului, fiind urmate de reviste. Între 2010 și 2014 timpul Zenith Romania mediu alocat citirii ziarelelor a scăzut cu 25,6%, iar cel al revistelor cu 19,0%. Consumul de TV însă a scăzut cu doar 6,0%. Menţionăm că cifrele se referă exclusiv la timpul petrecut cu aceste medii în formele lor tradiționale. Utilizarea acestor medii in extensia lor online este inclusa în consumul de internet.
3. Expunerea la publicitatea outdoor este în creştere
Timpul de expunere la publicitatea outdoor a crescut cu 1,2% între 2010 și 2014, ajungând la 107.2 minute pe
zi. Acesta este rezultatul mai multor factori: numarul în creştere al display-urilor construite în spații publice,
migrația către orașe din piețele in curs de dezvoltare, și o mai mare dorinţă a consumatorilor de a-și petrece
timpul liber în afara casei. Între 2014 și 2017 ne așteptăm la o creştere moderata a expunerii la publicitatea
outdoor.
4. Televiziunea inca domina consumul global de media
În pofida recentului său declin, televizorul rămâne de departe cel mai popular dintre toate tipurile de massmedia la nivel global. În Romania, consumul de TV depăşeşte media globală; românii stau în faţa televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi. Consumul de Internet se clasează pe locul 2, cu 109.5 minute pe zi la nivel global şi 271.2 minute pe zi în România. În 2014 TV-ul cumulează 37.9% din consumul de media la nivel mondial, în scădere faţă de 2010, preconizând o evoluţie constantă până în 2017.
5. Latino-americanii petrec cel mai mult timp cu mass-media, oamenii din Asia Pacific cel mai puțin
America Latina înregistrează cel mai mare consum media (744 minute in 2014), la polul opus fiind Asia-Pacific cu 301 minute pe zi. Pe măsură ce dezvoltarea economică le oferă oamenilor acces la mai multe tipuri de mass-media, prognozam o creștere medie anuală de 2,9% până în 2017. "În medie, o persoană petrece deja o jumătate din timpul stării sale de veghe consumând media”, afirmă Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting.
"Dar oamenii din întreaga lume sunt în mod clar dornici să descopere tot mai multe oportunități de informație, sa se bucure de divertisment și sa comunice, iar noua tehnologie le ofera aceste oportunități. Tehnologia le permite brandurilor sa comunice cu consumatorii, dar şi să înveţe de la ei noi modalităţi de comunicare. Ne așteptăm la o creştere a consumului media în viitorul previzibil, prin multiplicarea oportunităților brandurilor de a dezvolta noi relații cu consumatorii.