Cât de ușor te “spionează” Facebook și Google
Facebook folosește un software pentru a urmări activitatea utilizatorilor pe site-uri
Facebook a făcut valuri anul trecut, când utilizatorii au aflat că butoanele "Like" și "Share", găsite pe diverse site-uri, ar putea trimite informații înapoi pe serverele rețelei de socializare. Dar acesta e doar vârful iceberg-ului. În timp ce sunteți conectat la contul de Facebook, site-ul păstrează o listă a adreselor URL pe care le vizitați, adresa de e-mail, adresa IP, rezoluția ecranului, sistemul de operare și browserul.
Companiile utilizează cookie-uri pentru a vedea ce căutați pe Web
Google stochează o sumă masivă de informații despre utilizatorii săi, de la cea mai populară căutare web la site-ul de știri preferat. Compania a anunțat recent o modificare a politicii de confidențialitate care ar putea permite Google să-și îmbunătățească veniturile din publicitate. În conformitate cu noua politică, Google poate selecta anunțurile din bara laterală pe baza a ceea ce ați vizionat pe YouTube sau puteți citi pe Google+.
De fapt, majoritatea companiilor folosesc cookie-urile Web pentru a urmări obiceiurile web ale consumatorilor. Un număr din ce în ce mai mare de companii utilizează programe complexe de extragere a datelor care utilizează un instrument de marketing numit "retargeting personalizat", spune Martin Lindstrom.
Magazinele utilizează carduri de loialitate pentru clienți pentru a urmări și a prezice cât vor cheltui
V-ați întrebat vreodată de ce magazinul de produse alimentare sau magazinele locale leagă cele mai bune oferte de vânzare la programul lor gratuit de carduri de fidelitate? ”E vorba de informație. De fiecare dată când treceți cartela respectivă pentru a încheia o tranzacție transferați date valoroase oficialilor companiei”, e de părere Lindstrom.
Fiecare tranzacție cu cardul de credit oferă companiilor informații despre obiceiurile clienților când vine vorba de cumpărături
Companiile majore ca Walmart se bazează pe depozitul lor vast de tranzacții cu cărți de credit pentru a urmări și a anticipa obiceiurile clienților, potrivit Lindstrom. Și companiile de cărți de credit folosesc propriile informații pentru a căuta indicii despre clienții care ar putea să nu mai efectueze plăți.
Aplicațiile de fidelitate mobile sunt convenabile, dar oferă companiilor mai multe date pentru a vă urmări
Pentru mulți dependenți de Starbucks, noua aplicație de vânzare a companiei a fost o poveste de dragoste. Încărcați cardul Starbucks pe telefonul mobil și asta e tot ce veți avea nevoie pentru a vă cumpăra o cafea de dimineață. În plus, pentru fiecare 14 băuturi achiziționate, obțineți una gratuit. Dar ceea ce pare a fi un program prietenos pentru clienți este, de asemenea, o modalitate pentru Starbucks de a extrage date de pe telefonul mobil și pentru a le trimite direct în baza de date a clienților companiei.
Codurile din spatele cupoanelor de reducere digitale dau o mulțime de informații, inclusiv adresa IP a computerului dumneavoastră
În vremea utilizatorilor de iPhone și de sistem Android, cupoanele digitale trimise direct în căsuța poștală sau găsite pe Web sunt foarte populare printre consumatori. ”Imprimați cuponul sau salvați-l pe telefonul mobil și sunteți numai bun de cumpărături. Dar multe companii combină aceste date cu alte informații personale despre tine stocate în banca lor de date ", creând un profil atât de complicat și detaliat încât ar impresiona un agent CIA", a scris Lindstrom în Brandwashed.
Furnizorii de muzică online folosesc contul dumneavoastră pentru a găsi informațiile personale
În conformitate cu termenii recenți, utilizatorii iTunes au trebuit să-și dea acordul pentru Apple să știe unde era iPhone-ul, iPad-ul, MacBook-ul sau alt dispozitiv pentru a-i oferi companiei puterea de a împărtăși aceste informații cu trei părți, potrivit Lindstrom din Brandwashed.
Informațiile stocate în profilul de dating online pot fi vândute altor companii
Site-ul popular gratuit de dating, OkCupid, trimite informații despre utilizatori, cum ar fi sexul, vârsta și codul poștal către două companii care apoi licitează datele către alte companii, potrivit unui studiu realizat de Stanford anul trecut, raportat de Julia Angwin la The Wall Street Journal.