Ce calitati trebuie sa aiba managerii din IT
Abilitatile de comunicare interpersonala sunt esentiale pentru cei care urmaresc sa ocupe functii manageriale in domeniul IT, sustine firma londoneza de recrutare si servicii HR, Hays. 94% dintre directorii chestionati de firma au declarat ca nu cunostintele tehnologice sau inteligenta au fost motivele cele mai importante pentru care au fost numiti in functii de conducere, ci capacitatea lor de a comunica eficient chestiunile care tin de tehnologie celor care au cunostinte reduse in acest domeniu.
Managing Director-ul de la Hays spune ca cei care conduc firme de IT trebuie nu numai sa fie la zi cu trendurile tehnologice, ci in acelasi timp sa gandeasca strategic si sa poata coordona si motiva angajatii. Aceste abilitati sunt necesare in special in contextul in care produse ale tehnologiei precum laptopurile, mesageria rapida si celularele fac posibila o mobilitate crescuta si schimba peisajul locurilor de munca.
Astfel, nu cunostintele in domeniu sunt asul pe care sefii din IT trebuie sa il aiba in maneca, ci mai degraba calitatea comunicarii (inteligibilitatea), care se oglindeste cel mai bine in viteza si usurinta cu care angajatii inteleg ceea ce li se spune.