Cum raspunzi nemultumirilor angajatilor
Plangerile angajatilor exista si nu pot fi ignorate. Mai mult, nesolutionarea acestora poate afecta performantele companiei. Desi managerii sunt dispusi sa discute cu angajatii, foarte putini dintre ei adopta o atitudine potrivita in astfel de situatii. Multi dintre ei uita ca o discutie menita sa raspunda plangerilor venite din partea angajatilor nu trebuie niciodata amanata. De asemenea, acestia uita ca, in timpul unei asemenea discutii, ar trebui:
- sa lase impresia ca au intotdeauna timp pentru a asculta plangerile angajatilor;
- sa nu promita angajatilor ca plangerile lor vor ramane confidentiale; acest lucru nu este posibil, nemultumirile lor trebuie cunoscute de toate departamentele superioare si de board-ul companiei;
- sa nu-i intrerupa pe acestia in timp ce vorbesc;
- sa noteze toate nemultumirile acestora in timpul discutiei;
- sa nu raspunda imediat la intrebarile acestora, sa analizeze solicitarile si sa caute solutia cea mai potrivita;
- sa nu promita angajatilor o rezolvare imediata, ci sa-i faca sa inteleaga ca au nevoie de timp pentru a investiga problema;
- sa nu dea sfaturi angajatului;
- sa consulte consiliul de conducere si sa gaseasca impreuna solutia satisfacatoare pentru a-i multumi pe angajati.