Google va colecta şi mai multe date despre utilizatori cu Android Pay
Android Pay funcţionează, ca şi rivalii săi, Apple Pay şi Samsung Pay, graţie tehnologiei NFC (Near field Communication). Serviciul are drept scop uşurarea vieţii utilizatorilor de telefoane inteligente dotate cu sisteme de operare Android, permiţându-le să stocheze pe telefon informaţiile de pe cardurile bancare, bonuri de cumpărături şi carduri de fidelitate. Aşadar, în curând, portofelele nu vor mai fi pline de toate cardurile bancare şi de fidelitate, va fi de ajuns să apropiem telefonul de un terminal de plată compatibil cu tehnologia NFC, iar plata se va efectua automat, în câteva secunde.
Nu este pentru prima oară când Google încearcă să intre pe piaţă cu o astfel de soluţie, dar se pare că a tras învăminte din eşecul Google Wallet, lansat în 2011. Portofelul electronic sosea atunci, se pare, un pic prea devreme, iar utilizarea telefoanelor inteligente nu era suficient de răspândită. De asemenea, Google nu reuşea atunci să convingă marii operatori de telefonie americani, care voiau să dea întâietate propriei lor soluţii, Softcard. De alfel, Google Wallet era disponibil doar pe câteva modele de telefoane.
De data asta Google şi-a asigurat spatele, iar prima etapă a fost să anihileze concurenţa. Şi a cumpărat Softcard, brevetele şi tehnologia, iar pe 31 martie a închis compania. Apoi şi-a impus propriul serviciu. În februarie, Google a semnat un parteneriat cu Verzion, AT&T şi T-Mobile, companii care deţin la un loc aproape 90% din piaţa de telecom americană. Acordul prevedea instalarea automată a Google Wallet, acum Android Pay, pe toate telefoanele cu Android.
Android Pay este compatibil cu patru mari reţele de cărţi de credit: American Express, Discover, MasterCard şi Visa şi este disponibil, în SUA, pentru mai mult de un milion de mărci. O concurenţă puternică pentru Apple Pay şi o lansare la mustaţă faţă de Samsung Pay, care va fi introdus în SUA pe 28 septembrie.
Google nu a spus încă dacă va lua un comision pentru tranzacţiile efectuate cu Android Pay. Miza economică este alta. Grupul, care are 46,78% din piaţa mondială a publicităţii pe mobil în 2015, nu vrea să se lase depăşit de Facebook şi Apple pe acest segment strategic.
Pentru a avea un avans confortabil şi a seduce cumpărătorii de publicitate, Google trebuie să capteze noile utilizări ale telefonului şi să recolteze mai multe date despre utilizatori. Căci, cu cât îşi cunoaşte mai bine utilizatorii, cu atât poate folosi mai bine publicitatea şi poate creşte preţul acesteia. Încurajarea utilizatorilor să plătească prin smartphone duce deci la strângerea de noi informaţii despre gusturile lor, obiceiuri de consum, locuri şi mărci pe care le apreciază.