Studiu AdBlocking: S-a dublat procentul utilizatorilor români care folosesc astfel de programe
Cifrele reies din studiul AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.
Cel mai des întâlnit motiv pentru care utilizatorii instalează programe ad blocker este reclama iritantă, care ori blochează conținutul site-ului, ori deranjează prin auto-play și lipsa unei modalități de a o închide.
În aceeași ordine de idei, procentul celor care nu au instalat însă au aflat de existența programelor de blocare a publicității online a crecut cu 8% față de anul trecut, de la 43.3% la 51.3%.
Nu în ultimul rând, în topul activităților online afectate de publicitatea agresivă au rămas, ca și anul trecut, citirea știrilor și vizionarea de filme online, utilizatorii de internet semnalând astfel domeniile cu cele mai mari probleme când vine vorba de afișarea publicității.
O diferență notabilă față de rezultatele anului trecut este dată de categoriile de conținut cele mai afectate de folosirea programelor de tip ad block. Deși este în creștere cu aproape 10% an la an, categoria sport coboară de pe primul loc (în 2016) pe locul 9, top 5 fiind format din categoriile:
- – Satiră și umor
- – Lifestyle masculin
- – Auto & Moto
- – IT & C
- – Video & TV Online
Utilizatorul standard de programe de tip ad block din România este de sex masculin (67.7%), are vârsta cuprinsă între 18 și 44 de ani (65.9%), este angajat cu studii superioare, ori manager sau întreprizător particular (53.7%), și a absolvit studii universitare sau post-universitare (61,1%).
În premieră, anul acesta a fost măsurată şi folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1,36% pe telefon şi 2,11% pe tabletă.
La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.
"Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să folosească un ad blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad blocking-ul nu este o problemă trecătoare și că ne putem aștepta la o continuare a creșterii liniare atât în 2017 cât și în anii următori. La fel ca în alte țări Europene, 1 din 3 utilizatori din România au un ad blocker instalat în browser-ul de pe desktop.
O vizită pe unele dintre cele mai populare website-uri din România ne poate arăta de ce: experiența de utilizare oribilă, creată de un fenomen pe care nu îl putem numi altfel decât “îndopare cu publicitate” în formate iritante, este o practică frecvent întalnită. În această situație, publicațiile online au o obligație reală față de industrie și fațăde ei înșiși să reclame aceste practici publicitate sub-standard care alimentează nevoia utilizatorilor de a instala un ad blocker", a spus Aidan Joyce, CEO Oriel.