Cocor, deschide-te!
Cu cateva zile inainte de lansarea oficiala, lucrarile interioare la magazinul Cocor sunt pe ultima suta de metri. Se mai fac cateva retusuri pentru ca totul sa fie perfect. Orice lucru nelalocul lui ar stirbi din asteptari. Asteptari pe care ni le-am creat cu totii in urma amplei campanii de promovare.
Insa, gazda noastra, Presedintele Consiliului de Administratie al companiei Cocor Bucuresti, Dan Barbulescu, e increzator si vorbeste cu pasiune despre acest proiect. Este linistit si pentru ca are cativa asi in maneca: „Cateva dintre atuurile noastre sunt pozitia in Centrul Istoric al Bucurestilor, cea mai mare investitie din aceasta zona, in valoare de 25 de milioane de euro, Cocor Mediachannel – cea mai mare mediafatada din Europa -, precum si parcarea de 200 locuri”.
Un element unic pe piata de retail din Romania este tehnologia pe care o vor pune la dispozitia cumparatorilor: prima cabina virtuala de proba. Prin intermediul acesteia, clientii se pot scana, creandu-si propriul avatar. Pare o scena din filmul lui James Cameron, dar chiar e real. Sistemul va folosi un „body scanner” si reteaua de indoor advertising (implementat cu ajutorul unor companii de IT, precum CISCO* vezi la finalul articolului mai multe informatii). Cu ajutorul avatarului, se pot proba haine create de designerii preferati si se pot comanda, daca acestea nu sunt pe stoc.
„Acest model de business, denumit mass customisation, reduce la minimum stocurile brandurilor romanesti care au integrare verticala si pot produce serii mici – un avantaj strategic fata de competitia concernelor europene care au mutat toata productia in China”, ne lamureste Barbulescu. Mai ales ca etajul al doilea gazduieste prima galerie de designeri romani din ultimii 20 de ani. Sunt 24 branduri, printre care: Agnes Toma, Silvia Serban, Lena Criveanu, Andreea Tincu, Mihaela Glavan, Gabriela Perianu, Cristina Nichita, Wilhelmina Arz, Carmen Secareanu, Kinga Varga, Corina Vladescu, Kristina Dragomir si Andra Clitan.
„Negocierile cu partenerii nostri au decurs normal deoarece am renuntat la intermediarii panicati de criza. Multi dintre ei nu au apucat ultimii ani ai dictaturii comuniste ca sa inteleaga acest termen” – Dan Barbulescu, Presedintele Consiliului de Administratie al companiei Cocor Bucuresti
Doina Levintza, unul dintre primii creatori de moda interesati de acest proiect, isi va expune tinutele sale intr-un spatiu special. Mai mult, creatoarea s-a implicat in campania de lansare, alaturi de alte trei personalitati: Florin Piersic, Maria Dinulescu si Florin Piersic Jr. Prin casting, sloganul „Viitorul Modei: Cocor” si tintirea a doua generatii, oficialii au urmarit, alaturi de agentia de publicitate Wunderman, promovarea valorilor traditionale romanesti: familia, talentul creativ si arta spectacolului, reaprinderea in mintea consumatorilor din anii ‘70 a unor amintiri placute, depolitizate, si sa atraga tinerii conectati la moda si tehnologie, in acelasi timp.
„Am folosit o combinatie de trecut si viitor si am ales cate doua personalitati din cele doua perioade, pentru a conecta actualul Cocor cu toate lucrurile bune pe care vechiul Cocor le reprezenta: libertate, posibilitatea de a alege, inovatie”, explica gazda noastra.
Din 10.000 mp inchiriabili (chiria medie este de 50 euro/mp pe luna si cuprinde si facturile la utilitati), se vor inaugura 85% la deschidere si 100% pana la 1 decembrie. Inainte de renovare, traficul era de 20.000 de vizitatori pe zi in timpul saptamanii si 10.000 pe zi in weekend, iar acum se estimeaza doar 10.000 de vizitatori pe zi, din cauza pozitionarii pe „fashion designer brands” si a reducerii consumului.
Cum arata profilul celui care va trece pragul magazinului? „Are venituri peste medie, este familist, isi intretine copiii si parintii, conduce masina prin fata magazinului nostru cel putin o data pe saptamana si este un cumparator foarte eficient. Dorim sa mentinem un trafic peste media spatiilor comerciale din Bucuresti, respectiv 1 cumparator/mp/zi. Iar pentru 2011, estimam o crestere de 5%”.
Conducerea companiei Cocor are ca actionari principali SIF Muntenia (SIF4), cu 10%, Liviu Ursan, cu 14,83%, Daniel Stoica, cu 14,65% din actiuni, SIF Transilvania, cu o participatie de 10,24% din capitalul companiei, Aurel Besliu si Turnover ABC (16%), si fondul de investitii Broadhurst Investments (administrat de New Century Holdings Advisors), cu 13,32% din capitalul social.
Brandurile internationale anuntate din vara s-au adaptat la scaderea consumului si au preferat sa vina in magazine multibrand. Printre acestea se numara Dolce&Gabana, Marc Jacobs, Givenchy, Truzzi, Just Cavalli, Gianfranco Ferre, Calvin Klein – pentru fashion – si Valentino, Ray-Ban, Gucci, Hugo Boss, Giorgio Armani, Dior, Gucci, Max Mara – pentru accesorii. Ultimele pentru care s-au incheiat contracte pentru fashion sunt Guess by Marciano, Blumarine, Liu Jo, Anna Rachele, Cappodopera, Fairly, Trust, Virgin, Sarah Borghi, Rosy si Primavera. Brandurile straine care deschid in premiera magazine monobrand in Bucuresti sunt: Whitard of Chelsea, Piccolomondo, Ellen Willie, Sabion, Voglia di Colori, Rodrigo, Mastai Ferretti, Aslanis Bebe, Rene Derhy, Cocoa.
*Update
Romtelecom va asigura configurarea, administrarea si mentenanta, atat a solutiei de DMS, cat si a retelei de date a magazinului Cocor, si ii va furniza acestuia, in exclusivitate, servicii avansate de comunicatii, voce, date si gazduire de date.
Serviciul Managed Digital Media Signs se bazeaza pe o platforma video integrata, care are in componenta un server si o serie de ecrane digitale profesionale, permitand afisarea de diferite tipuri de continut video prin care se vor promova brandurile gazduite de magazin, precum si alte materiale video. Avantajul principal fata de sistemele clasice de afisaj il reprezinta faptul ca aceasta solutie este bazata pe retea. Astfel, informatia este dinamica, poate fi actualizata in timp real si, de asemenea, formatul este mult mai atractiv, permitand animatie, filme, sonor si chiar interactivitate.
“Solutia Cisco Digital Media Signs permite livrarea de continut cu valoare adaugata, imbunatatind experienta clientilor si facilitand procesul de management si monitorizare. Astfel, solutia raspunde unor cerinte-cheie de afaceri pentru Cocor, spune Cristian Popescu, General Manager Cisco Romania.