“Corporate Santa”: Cât costă să-l aduci pe Moș Crăciun la birou!
Solicitările pentru Moșii corporate încep încă din luna septembrie, cererea fiind în continuă creștere. Companiile care oferă astfel de servicii se întrec în a oferi pachete de servicii cât mai interesante.
În ultimii 5 ani, petrecerile corporate nu se mai adresează strict angajaților, ci și familiilor acestora. Companiile investesc sute de lei pentru ca Moșul corporate să le ofere cadouri copiilor acestora, bugetul pentru ultima petrecere a anului mărindu-se considerabil din 2012 până în prezent.
“Închirierea unui Moș Crăciun pentru petrecerea corporate a devenit un adevărat trend începând cu 2012. Companiile cheltuiesc peste 200 de lei per angajat pentru organizarea petrecerii de sfârșit de an, iar pentru o vizită-surpriză a Moșului, peste 400 de lei pe oră.
Există și companii care solicită programe de entertainment mai complexe pentru copiii salariaților, bugetul fiind de peste 2.000 de lei per eveniment. Anul acesta avem programate peste 70 de evenimente de tip corporate, unde suntem așteptați împreună cu Moșul și ajutoarele sale.” explică Mădălina Râpanu (foto), manager BluParty, o companie specializată în organizarea evenimentelor pentru copii.
Companiile investesc cateva mii de lei în fiecare an pentru ca petrecerea de Crăciun să fie una reușită. În funcție de locație, meniu și de activitațile dorite, reprezentanții companiilor pot achita sume cuprinse între 2.000 și 8.000 de lei.
Pentru ca Moșul să îi viziteze pe copiii angajaților, costurile variază între 250 și 500 de lei, în funcție de perioada evenimentului, durata vizitei și numărul de copii. Dacă petrecerea are loc în Ajunul Crăciunului, tariful va crește. În aceste costuri nu sunt incluse și cadourile oferite celor mici, care sunt bugetate separat de către angajatori.
La mare căutare
Dacă acesta este însoțit de ajutoarele sale harnice, atunci costurile se măresc considerabil. Pentru un animator costumat în Ren, Spiriduș, Craciunita, Om de Zapada sau Elf, tariful pe oră poate varia între 200 și 350 de lei. Acești animatori oferă programe interactive pentru cei mici și pot organiza diverse ateliere de creație sau chiar spectacole de improvizație.
Moșul corporate trebuie să dețină o serie de calități pentru a-i mulțumi atât pe cei mici, cât și pe cei mari. Glumeț, cu barbă albă și o voce caldă și liniștitoare – sunt doar câteva dintre atributele pe care companiile care oferă acest serviciu de închirieri le iau în calcul atunci când recrutează actori pentru rolul de Moș.
Castingurile pentru Moși încep deobicei încă din luna septembrie. La mare căutare sunt bărbile albe naturale, acestea fiind importante pentru stabilirea credibilității Moșilor în rândul copiilor.
Importante sunt și carisma sau empatia. Moșii de închiriat trebuie să aibă experiență de lucru cu cei mici, aceștia fiind deseori puși în situația de a gestiona chiar și 150 de copii la evenimentele companiilor cu un număr mare de angajați.
Industria de servicii corporate de Crăciun, în creștere
Activitățiile pentru copii sunt foarte solicitate, fapt care determină firmele specializate în evenimente pentru copii să creeze divizii speciale în interiorul firmei, care să se ocupă strict de vânzarea pachetelor speciale de Crăciun.
Creșterea la nivel de industrie este exponențială, în fiecare an companiile care oferă acest tip de servicii înregistrând creșteri ale vânzărilor de peste 35% față de anul anterior.
Pe lângă închirierea de Moș Crăciun, companiile de servicii le pun la dispoziție angajatorilor și alte servicii precum decorarea locației petrecerii, organizarea unor ateliere de creație cu cei mici sau a unor spectacole tematice de Crăciun.
“Companiile au început să pună accentul tot mai mult pe dezvoltarea relațiilor interumane și pe oferirea unor beneficii suplimentare de Crăciun, separat de cele financiare. Aceste evenimente sunt foarte apreciate de către angajați, mai ales în contextul în care angajatorii au ocazia de a-și exprima astfel recunoștința față de eforturile depuse de echipă pe tot parcursul anului.“, mai explică Mădălina Râpanu.
Strategia de a-i implica și pe copiii angajaților în activitățile de la birou este una câștigătoare, mai ales în companiile medii și mari, unde salariații au familie și vârsta medie este de 35 de ani. Atât companiile din mediu privat, cât și cele de Stat apelează la servicii specializate. Printre industriile cu cea mai mare cerere se numără industria de banking, IT, auto, dar și FMCG sau chiar industriile creative.