Flanco n-are probleme cu fluctuaţia
Motivarea angajaţior din magazine se face atât financiar, printr-un sistem de bonusare care a dus la creşterea veniturilor nete cu 40% faţă de 2010, respectiv 100% faţă de 2008, perioada dinaintea crizei financiare, cât şi prin stimulente destinate dezvoltării profesionale. „ Fiecare angajat este motivat de faptul că succesul companiei se reflectă în mod direct în stabilitatea locurilor de muncă și în creșterea permanentă a veniturilor. Acest lucru, alături de investițiile în dezvoltarea profesională, au determinat fidelizarea angajaţilor, vechimea medie în companie (atât la sediul central cât și în magazine) fiind de 4,5 ani, un nivel ridicat pentru retail, un domeniu atât de afectat de contextul economic în ultimii ani.” a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.
Media retenţiei angajaţilor este de 4 ani în reţeaua de magazine Flanco în condiţiile în care în acest sector fluctuaţia medie pentru angajaţii care lucrează în retail este în jurul a 1 an. La sediul central, vechimea medie ajunge la 6 ani, iar angajaţii cu cele mai bune rezultate urcă întreaga ierarhie, de la consultant vânzări, până la director de magazin..
Retailerul s-a focusat în ultimul an pe eficiență și din punct de vedere al exploatării spațiului, ajungând la un nivel al vânzărilor per metru pătrat de 2.800 euro/mp/an, față de 1.600 euro/mp/an în 2009.
Vânzările Flanco au crescut în primele 9 luni din 2011 cu 50% faţă de perioada similară din 2010, în condiţiile în care suprafaţa de vânzare în anul 2011 ajunge la 39.000 de mp, cu 20% mai mare decât în 2010 și respectiv cu 35% mai mică față de anul 2008.