Peste 60% dintre tinerii care pleaca la studii in strainatate vor sa schimbe Romania. In bine
Vizitatorii RIUF se impart in doua mari categorii, studenti (31%) si elevi sau absolventi de liceu (62%). Desi printre motivele intoarcerii in tara se numara prietenii si familia, nu putini sunt cei care declara faptul ca iubesc Romania, ca vor sa isi porneasca o afacere pe meleagurile patriei, sau ca isi doresc o cariera de succes la ei in tara.
Lista celor care se intorc in tara continua cu studenti la cele mai mari scoli din lume, precum Harvard, Oxford, Yale, sau King’s College London. Cu romanii care sunt studenti la aceste scoli de prestigiu va veti putea intalni la RIUF, in cadrul pavilionului de Universitati de Top.
“Vreau ca Romania sa nu mai fie considerata o tara in care nu iti poti face un viitor” este doar unul dintre raspunsurile ce arata ca generatia tanara doreste sa schimbe Romania. Toti acesti tineri vin la RIUF, pentru a cerceta oferta internationala de studii. Organizatorii anunta in acest an la a opta editie a targului, peste 100 de institutii ce vor expune programe de licenta si master.
Alaturi de universitatile internationale, printre scolile romanesti ce au ales sa vina la RIUF amintim Academia de Studii Economice Bucuresti, Universitatea Romano-Americana, Universitatea Politehnica Timisoara, Universitatea Lumina.
“In fiecare an, vizitatorii targului completeaza formulare de feedback, prin intermediul carora ei isi exprima intentiile de studiu si dezvoltare personala, si in acelasi timp participa la Tombola RIUF. Anul acesta, pe langa diverse pachete de studiu, cursuri de dezvoltare personala, si multe alte surprize, premiul cel mare va fi o vizita la universitatile din Olanda, de cinci zile, pentru doua persoane. De la un an la altul am observat ca dorinta de intoarcere in tara a celor ce intentioneaza sa plece la studiu in strainatate creste, declara Bogdan Kochesch, Director General al EDUCATIVA, si organizator al RIUF.”
Pe primele locuri in preferintele celor care aleg sa studieze in afara tarii se numara domenii precum economie (28%), comunicare (19%), inginerie (14%), drept(10%), arhitectura (9%), si medicina (8,5%). Intrebati unde doresc sa studieze, tinerii aleg pe rand Marea Britanie pentru renumele institutiilor de invatamant din aceasta tara (53%), Franta (30%), Statele Unite ale Americii (23%) si alte state ale Uniunii Europene precum Olanda din cauza taxelor de scolarizare reduse, sau total gratuite dupa cum este cazul in Danemarca (32%).
Pentru finantarea totala sau partiala a studiilor multi dintre vizitatori se bazeaza pe fonduri proprii (60%), in timp ce un procent mai mic (33%) se gandesc sa se angajeze part-time pentru a suporta costurile de scolarizare.
Bursele de studiu sunt un alt motiv pentru care unii dintre tineri se intorc in tara, multe dintre ele fiind acordate cu conditia ca beneficiarul sa revina pe meleagurile romanesti, cum este cazul burselor acordate de Fundatia Dinu Patriciu, fundatie ce de asemenea va participa la evenimentul educational din primavara acestui an.
Un procent insemnat din cei ce revin in tara este constituit si de absolventii de mastere internationale, care aleg sa isi dezvolte aptitudinile din motive legate strict de locul de munca. Anul acesta, toti cei interesati de mastere vor gasi in cadrul evenimentului o sectiune dedicata studiilor postuniversitare. “Cea mai atractiva oferta de studiu vine din Olanda, insa nu este exclus sa gasiti un master pe placul dumneavoastra intr-o tara precum Marea Britanie, Franta, Austria, sau Croatia”, declara Daria Dragomir, coordonator al evenimentului.
Romanian International University Fair – RIUF va avea loc pe 12-13 martie la Bucuresti, pe 15 martie la Timisoara, si pe 17 martie la Iasi. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul evenimentului: www.riuf.ro.
Partenerii media ai evenimentului sunt: 9AM, Wall-Street, Kudika, eJobs, Studentie.ro, Bestresource.ro, Codrosu.ro, Evenimentestudentesti.ro, Revista Cariere, Comunicatedepresa.ro, Romania Libera, SapteSeri, Oopsmedia, Hipo.ro, Lumebuna.ro, OKIAN. Partenerii educationali ai evenimentului sunt CampusFrance, British Council, DAAD, Comisia Fulbright, LSRS, GRSP, Ministerul Educatiei si Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti.
EDUCATIVA este un grup de companii si organizatii non-guvernamentale ce dezvolta proiecte, produse si servicii educationale care ajuta tinerii romani in identificarea si fructificarea oportunitatilor de dezvoltare personala. Pentru mai multe informatii va rugam sa ne contactati.