Mulţi americani au luat o pauză de la Facebook. Care mai e relaţia ta cu reţelele de socializare?
Un sondaj realizat în rândul americanilor a arătat că, în ultimul an, 42% au luat o pauză timp de câteva săptămâni de la Facebook. Mai mult, 26% dintre cei care au participat la cercetarea de piaţă au spus că au şters aplicaţia de pe telefonul lor mobil. Totodată, 54% și-au modificat setările de confidenţialitate.
Specialiştii de la Pew Research Center, care au făcut studiul, remarcă faptul că tinerii au renunţat la Facebook într-un număr mai mare decât seniorii.
Astfel, 44% dintre utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani au declarat că au şters aplicaţia Facebook de pe telefonul mobil. Comparativ, cei de peste 65 de ani au făcut acest lucru în proporţie de doar 12%.
Similar, 64% dintre tineri au precizat că au modificat setările de confidenţialitate ale reţelei sociale, faţă de 33% dintre utilizatorii mai în vârstă.
Reamintim că Facebook a fost implicată într-un scandal legat de confidenţialitatea datelor. Cei de la Cambridge Analytica au colectat informaţii personale de la cel puţin 87 milioane de utilizatori ai reţelei sociale şi le-ar fi utilizat pentru a influenţa alegătorii americani în favoarea politicienilor care i-au angajat.
Social Media: un atentat la securitate sau un aliat al democraţiei?
În numarul 249 din luna septembrie a Revistei CARIERE am dezbătut cu specialişti din diverse domenii influenţa reţelelor sociale asupra comportamentului nostru, precum şi nevoie de a ne deconecta de la Internet şi de a lua pauze mai dese de la job. Află AICI mai multe detalii.
Relaţia românilor cu reţelele sociale
Potrivit studiului ZeList Monitor pentru anul 2017, în România erau 9,6 milioane de utilizatori activi de Facebook, în timp ce Twitter avea peste 53.000 de utilizatori activi, Instagram – aproape 700.000, iar YouTube – aproape 2,7 milioane.
Dar de ce intră românii pe Facebook? Cei mai mulți, din curiozitate (să vadă ce se întâmplă-n lume – 75%). De asemenea, accesează reţeaua socială și din plictiseală (71%) sau să împărtășească ceva cu ceilalți (68%). În plus, sunt curioşi să vadă ce fac ceilalți (64%). Cel puţin aşa reiese dintr-o cercetare realizată de IRES.
În plus, un Eurobarometru publicat în mai 2017 arată că 29% dintre români nu au încredere, în general, în ştirile publicate pe reţelele sociale, media UE fiind de 32%.