Manager de succes, caut pereche
Targetul unui personal matchmaker sunt persoanele cu viata profesionala activa, cu educatie si venituri peste medie. Potentialul unei astfel de afaceri este mare, in Bucuresti existand peste 185.000 de persoane necasatorite, iar procedura se aseamana cu recrutarea pentru un job.
Oana Totora, Personal Matchmaker si Managing Partner la Umbrella for Two, este una dintre persoanele care au vazut oportunitatea unui astfel de business.
Cariere: Cum ati inceput aceasta afacere?
Oana Totora: Suntem trei asociate, iar ideea ne-a venit extrem de natural, din mediul corporate in care activam. Ne-am uitat in jur si am observat ca sunt destul de multe persoane disponibile care aveau dificultati sa-si gaseasca perechea, desi nu le „lipsea” nimic. In plus fiecare dintre noi avea prieteni sau cunoaste persoane cu o viata profesionala activa, avand o multime de calitati, care aveau ce oferi si spune despre ei, dar care erau inca in cautarea acelei persoane speciale. Ceea ce am considerat noi ca este necesar a fost crearea unui concept si a unui sistem care sa faca legatura intre aceste persoane, sa-i aduca impreuna si sa-i ghideze pe drumul gasirii persoanei potrivite. Ne-a ajutat si experienta anterioara in recrutare si head-hunting, principii pe care le-am transferat in acest domeniu extrem de personal.
Care este portretul robot al celui care opteaza pentru aceste servicii?
Clientii nostri sunt persoane mature profesional, am putea spune chiar realizate. Sunt persoane interesante, cu o viata activa si plina, cu studii superioare si cu un nivel educational, material si intelectual peste medie. Sunt persoane pretentioase, care stiu ce isi doresc in viata si de la partenerul lor si care adesea ne spun „vreau pe cineva ca mine”. In general sunt acele persoane incadrate din punct de vedere social in clasa mijlocie superioara si clasa superioara.
Ati avut multe solicitari?
Serviciile noastre sunt adresate unei anumite nise din piata, care pana in acest moment nu a fost acoperita. Multe persoane ne-au spus ca era momentul sa apara o alternativa viabila pe piata la serviciile de dating existente. Varianta noastra este dedicata exclusiv acestui segment de clienti. Printre primele persoane care s-au indreptat catre noi au fost acelea care au calatorit destul de mult sau care au trait in afara tarii si erau familiarizate cu ideea de matchmaking. Statistic vorbind, numai piata din Bucuresti are un potential fantastic de crestere, existand peste 185.000 de persoane necasatorite.
Cum se desfasoara concret acest „matchmaking”?
Procesul pe care il desfasuram este similar cu recrutarea pentru un job. Identificam si recomandam persoane apropiate ca profil de cerintele membrilor UmbrellaforTwo. Nu ne limitam la optiunile existente in baza de date, ci avem o abordare proactiva pentru a identifica si atrage posibili parteneri pentru clientii nostri.
Primul pas care trebuie facut de o persoana interesata de serviciile noastre, este acela de a veni la o discutie fata in fata, astfel incat sa putem afla cat mai multe despre ea. Dupa aceea incepem procesul de cautare si selectie si prezentam o lista scurta cu profile recomandate, din care clientii pot alege. In cazul in care exista acord reciproc, facilitam prima intalnire.
Care este rata de succes?
In acest moment sunt relatii stabile care s-au format si asteptam si noi cu interes sa vedem cu evolueaza, insa intr-adevar urmeaza sa avem o nunta anul viitor. Clientii nostri sunt in general persoane orientate catre construirea unei relatii solide de cuplu, ideea de casatorie fiind un subiect pe care il abordeaza intr-o etapa avansata a relatie. Un rezultat cu care ne mandrim in acest moment este ca am reusit sa conectam intre ei majoritatea clienilor deja existenti.
Cat costa acest tip de serviciu?
Preturile pachetelor de servicii incepand cu ianuarie anul viitor vor varia intre 220 de euro si 800 de euro fara TVA pentru un demers de cautare si selectie pe perioada unui an de zile, existand garantia unui numar minim de profile recomandate si cu suportul si ghidarea oferite de Consultantii UmbrellaforTwo.