Steve Jobs – Secretele Inovaţiei. Principii radicale pentru un succes răsunător
A scrie despre Apple şi despre Steve Jobs este un lucru extrem de dificil. Ce mai poate fi spus despre o companie a cărei valoare de piaţă a depăşit 500 de miliarde de dolari (doar cinci companii din SUA au mai trecut peste această valoare – Exxon, Microsoft, Cisco Systems, Intel şi General Electric)?
Carmine Gallo descompune însă misterul succesului acestui om şi a companiei sale şi trasează o hartă precisă a evoluţiei fără precedent a unei personalităţi din mediul de afaceri şi a unei culturi de organizaţie.
Inovaţia este cuvântul care i se asociază încă de la început lui Steve Jobs şi companiei Apple. Inovaţia este cuvântul care vrăjeşte pe toată lumea şi care, pentru mulţi dintre noi, apare ca un scop în sine în viaţa de afaceri. Pentru mulţi dintre noi, inovaţia este un element transformaţional care aduce cu sine o evoluţie exponenţială a parametrilor economici principali care definesc o companie. Carmine Gallo reuşeşte în cartea sa să ne convingă că inovaţia ca sursă de inspiraţie pentru Steve Jobs este un proces liniar, caracterizat de şapte principii simple – fă ce-ţi place, pune-ţi amprenta asupra universului, pune-ţi mintea la contribuţie, vinde visuri nu produse, spune nu la o mie de lucruri, creează experienţe măreţe, fii stăpân pe mesajul pe care îl transmiţi.
Nimic din toate acestea nu pare să fie extraordinar şi să nu fi fost încercat în diverse feluri de către oameni şi companii până acum. Ce a reuşit însă Steve Jobs este să creeze o cultură de organizaţie capabilă să se mobilizeze pentru a atinge un scop măreţ şi a făcut asta prin împărtăşirea viziunii sale. Steve Jobs a vândut visuri şi nu produse. Steve Jobs a vândut visuri în primul rând propriilor angajati. Steve Jobs nu a cerut echipelor de dezvoltare un player cu o memorie de 1GB, ci le-a cerut o modalitate de a pune în buzunarul oamenilor 1000 de cântece.
Carmine Gallo demonstrează în cartea sa că secretul inovaţiei stă în a îmbrăţişa viziunea şi nu misiunea companiei. Asta înseamnă să fii orientat în afară, către client. Viziunea inspiră angajaţii, investitorii şi clienţii, transformându-i pe aceştia din urmă din consumatori în adepţi.