Un spaţiu de birouri fericit este acela în care angajaţii sunt mulţumiţi
Mediul în care lucrăm ne afectează capacitățile intelectuale şi posibilităţile de exprimare. Un spaţiu fericit e unul în care te simţi bine şi în care eşti productiv. Un spaţiu de birouri fericit este acela în care angajaţii sunt mulţumiţi şi se implică.
Dar cum realizăm un ambient stimulant?
1.Amenajăm o intrare relaxantă, modernă şi elegantă.
2.Lucrăm, în primul rând, la nivelul managementului zgomotului, ne adresăm nevoii esenţiale de linişte şi concentrare. Vom instala ecrane de reducere a zgomotului şi a vibraţiilor fie în tavan, fie în pereţi. Precum și cortine de reducție a ecoului.
3. Înălţăm nivelul solului şi ne asigurăm că vom ascunde toate elementele electrice în podea. Dezordinea ne tensionează, pentru că ochiul trebuie să scaneze mai mult pentru a vedea că totul e în regulă.
4.Pe lângă utilizarea luminii naturale, amplasăm lumini artificiale generale, dimensionate corect în spaţiu. Avem grijă să existe şi lumini de lucru pe mesele angajaţilor.
5.Utilizăm la maximum volumul prin delimitarea în detaliu a spaţiului pentru maximă eficienţă. Pe lângă mesele de lucru, introducem sisteme de depozitare inedite pentru eliminarea dezordinii şi delimităm spaţiile comune de depozitare astfel încât ele să nu fie la vedere.
6.Folosim mobilier comod, primitor, ergonomic şi modern, cu elemente de decor minimaliste şi inovatoare, revigorante pentru ocupanţi.
7.Amplasăm mese mari de şedinţe şi zone de întâlniri primitoare şi vesele, în care angajaţii să poată dialoga, între ei, dar şi cu angajatorii ori invitaţii.
8.Montăm panouri de separare între mesele de lucru, aşa încât să se creeze impresia de spaţiu propriu, personal, care să poată fi amenajat individual.
9.Amenajăm zone de relaxare pentru angajaţi, începând cu chicineta şi continuând cu un element inedit din zona de lounge, de exemplu.
10.Construim o zonă privată necesară unei activităţi de lucru solicitante, de exemplu – acele capsule sau camere de odihnă.
11.Folosim forme domoale și netede, nu doar drepte și unghiuri ascuțite.
12.Ne asigurăm că spaţiul e flexibil în timp, putându-se transforma şi adapta uşor prin recompartimentare cu partiţii mobile.
13.Realizăm un ambient senzorial la nivel vizual, tactil şi olfactiv. Folosim accente în culori vesele, menite să îi energizeze pe cei din birou.
14.Introducem în decor plante de mari dimensiuni sau reproduceri de ambiente naturale, pentru a revigora atmosfera.
15.Optăm pentru purificatoare de aer electronice, amplasate în zona de birouri, odorizante naturale şi un ambient muzical în surdină, în zonele de întâlnire.
Articol preluat din numărul 251/octombrie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.