17 ani de succes – Kanal D, o poveste despre puterea echipei și leadership performant
Kanal D împlinește astăzi 17 ani! Am vorbit cu Ugur Yesil, CEO și Executive Board Member Dogan Media, despre evoluția extraordinară a stației, despre provocările întâmpinate de-a lungul timpului, show-uri care vor suprinde publicul larg, despre leadership și modul în care echipa stației a făcut performanță în toată această perioada
17 ani de Kanal D! La mulți ani, Kanal D! Ce reprezintă pentru dvs. Kanal D și această vârstă pe care o împliniți astăzi?
Mulțumim pentru urare, suntem atât de bucuroși și mândri că această televiziune, care se lansa în urmă cu 17 ani reprezintă astăzi unul dintre cele mai iubite posturi TV din România și se află în top trei televiziuni generaliste, adesea pe primul și al doilea loc în audiențe. Am început cu o televiziune, iar acum suntem un Grup, Dogan Media, cu două stații TV, Kanal D și Kanal D2, o rețea radio puternică, Radio Impuls, și o divizie Digital puternică. Kanal D a evoluat extraordinar și sunt mândru de echipa mea, împreună am construit un adevărat centru creativ, pe trei paliere care se potențează reciproc, TV, Radio și Digital.
Pentru mine, Kanal D este o poveste de succes, una foarte personală, este televiziunea pe care am văzut-o cum crește de la o zi la alta, este locul unde mi-am petrecut cea mai mare parte din viața profesională și nu numai, pentru că echipa Dogan Media este ca o adevărată familie pentru mine. Este legătura puternică pe care am creat-o cu întreaga echipă, cu telespectatorii noștri și cu partenerii de business. O legătură bazată pe încredere reciprocă și pe împărtășirea unor valori comune.
O amintire de la începutul stației, ne puteți evocă?
Îmi amintesc faptul că eram o mână de oameni la început, aveam visuri mari, iar acestea s-au concretizat destul de repede. Am aplicat încă de la început o strategie de diferențiere, Kanal D s-a impus pe piața media din România ca un adevărat trendsetter, fie că am adus publicului român serialele turceșți, reality show-uri sau modalitatea foarte apropiată de oameni de a face știri. Cine nu își amintește de “Noră pentru mama”, de “O mie și una de nopți”, de “Suleyman Magnificul – sub domnia iubirii”?
Reality-uri puternice precum “Exatlon “sau atât de iubitul “Bravo, ai stil!”, reality show-ul “Casa iubirii” sau “Jocul cuvintelor cu Dan Negru”, emisiunea care pune preț pe inteligența și vocabularul românilor, au schimbat obiceiuri de consum în România, au inspirat milioane de oameni și au creat comunități uriașe de fani. Emisiunea de interviuri “40 de întrebări cu Denise Rifai” a fost o revelație pentru piața media din România, încă de la lansare, iar emisiunea de reportaje “Asta-i România!“ e una dintre cele mai longevive producții și se bucură în continuare de un succes uriaș. Povestea noastră continuă, ne consolidăm în continuare tradiția de trensetteri, lansând, în curând, un format reality adventure care va duce modalitatea de a face reality la un alt nivel. Va fi cel mai amplu experiment social televizat, un show inspirațional pentru telespectatorii de toate vârstele.
În toți aceșți ani am fost aproape de publicul nostru, mereu atenți la nevoie acestuia, ne-am implicat în campanii sociale dedicate prin intermediul cărora am pus umărul la schimbarea în bine în comunitățile din România. Valorile în care credem, precum prietenia, dorința de autodepsire, empatia, le-am transpus în emisiunile noastre, iar publicul ne-a răspuns pe măsură.
Care au fost cele mai mari povocări pe tot acest parcurs?
Activăm într-un business foarte dinamic și, permanent, trebuie să fim conectați la tot ceea ce este nou și la preferințele publicului. Provocările au fost nenumărate de-a lungul anilor: mediul extrem de concurențial, crizele economice, sociale, pandemia. Întâmpini multe provocări într-o industrie atât de dinamică și concurențială, mai ales într-un context economic destul de imprevizibil, însă publicul nostru reprezintă o provocare constantă în ideea în care mereu suntem atenți la dorințele, nevoile și obiceiurile de consum ale acestora și ne-am dorit să le oferim întotdeauna un conținut proaspăt, inspirațional, inovator.
Ce a contat cel mai mult în obținerea succesului Kanal D?
Cel mai mult a contat coeziunea echipei, faptul că oamenii sunt motivați de obiective și valori comune. Atmosfera în echipa noastră este una care te încurajează să evoluezi, să fii creativ, să împărtășeșți idei. Cultura organizațională a Dogan Media s-a dezvoltat în jurul ideii de familie, cred cu tărie că e important să vii la birou sau pe platourile de filmare cu plăcere și cu bucuria de a-ti reîntâlni coechipierii, de a te bucura împreună de rezultate, de a te sprijini reciproc și a cauta împreună soluțiile potrivite atunci când este nevoie. Dincolo de obiectivele de business s-a aflat întotdeauna preocuparea pentru oamenii care dau viață acestui brand – Kanal D. Mulți dintre cei care au fost la începuturile stației au rămas în echipa tocmai pentru că s-au regăsit în ceea ce am construit împreună. Gradul de retenție a angajaților Kanal D în 2023, de exemplu, vorbește de la sine, este vorba de un procent uriaș, de 93 %.
Cum va descrieți tipul de leadship și care sunt principiile de baza pe care le aplicați în conducerea Grupului Dogan Media?
Întotdeauna mi-am încurajat oamenii din echipă să fie creativi, să vină cu idei oricât de nebunești ar părea acestea la prima vedere. Părerea lor, ideile lor contează, iar sentimentul de libertate îi face să fie creativi, inovatori și eficienți. Creativitatea este generată și de o bază solidă, de o pregătire profesională temeinică. Angajații Dogan Media sunt într-un proces permanent de îmbogățire a cunoștințelor, participa la traininguri, își dezvoltă pasiunile și își încearcă mereu să își lărgească orizonturile de cunoaștere.
Concluzionând, cultivăm libertatea de gândire, participarea activă la punerea în aplicare a obiectivelor comune. Există o echipa de management, o echipă decizională, care cântărește toate variantele “puse pe masă”, dar fiecare om din echipă contează și este apreciat.
Pe scurt, care credeti ca sunt acele atribute care definesc un lider de succes?
Un lider este definit de viziunea sa, de modul în care știe să își inspire echipa, imprimându-i și o direcție clară de acțiune.Un lider este ferm și în situații de criză are puterea de a restabili echilibrul prin intermediul oamenilor cheie din organizație.
Ce pregătiți pentru viitorul apropiat în materie de formate TV?
Vom lansa, în curând, la Kanal D un reality adventure, “Insula de 1 milion” un format puternic ce poartă semnătura Talpa Studios. Va fi cel mai amplu experiment social televizat din România, este un proiect produs 100% de Kanal D, și sunt încrezător că acest show va duce ideea de reality la un alt nivel. Va fi un reality de aventură, cu cea mai mare miză pusă la bătaie de o televiziune din România – 1.000.000 de lei. 50 de concurenți cu vârste, profesii și pasiuni diferite se vor arunca într-o competiție individuală pentru îndeplinirea unui vis, într-un peisaj exotic, izolați complet de civilizație. Vorbeam înainte de valorile pe care le împărtășim cu telespectatorii noștri prin emisiunile pe care le producem; prietenia, dorința de autodepășire vor fi pilonii inspirationali ai acestui show.
Tot pe 1 martie, telespectatorii vor putea urmări cele mai relevante informații și știri obiective într-o împachetare grafică nouă, minimalistă, menită să pună în valoare și mai bine informația în linie cu trendurile internaționale de design grafic. De asemenea, tot o premieră, pe kanald.ro fanii celor mai bune seriale turceșți difuzate de Kanal D vor putea fi revăzute acum și pe kanald.ro și de pe 1 martie se vor putea reîntâlni cu “Totul pentru familia mea”.
La Kanal D2, telespectatorii vor putea urmări în curând “Follow us!”, o emisiune magazin prezentată de Teo Trandafir și Ilinca Vandici, un show dinamic, cu informație proaspătă, dar și informații din culisele celor mai iubite emisiuni de la Kanal D și Kanal D2, cum ar fi “Casa Iubirii” sau “Insula de 1 milion”, când va fi on air, bineînțeles.
Îi invităm pe telespectatorii și pe urmăritorii din mediul online să ne fie alături; pe lângă emisiunile deja cunoscute și difuzate, ne propunem să venim în continuare în fața lor cu divertisment de calitate și informație relevanță. Le mulțumim milioanelor de oameni pentru cei 17 ani în care au fost alături de noi și ne-au inspirat să fim tot mai buni în ceea ce facem.