4 strategii eficiente pentru loializarea clienților
Loializarea clienților contribuie la succesul pe termen lung al unui business, deoarece reprezintă o sursă constantă de venit. De aceea, este important să implementezi strategii eficiente pentru loializarea clienților tăi.
Conform unui studiu despre factorii care contribuie la fidelizarea clienților, 90% dintre respondenți susțin că serviciul cu clienții este important în alegerea unui brand. Descoperă în continuare cum poți să oferi un serviciu de asistență eficient pentru clienții tăi, dar și alte 3 strategii eficiente de care să ții cont.
- Investește cu prioritate în serviciul cu clienții
Asigurarea unui serviciu eficient de asistență pentru clienți oferă acestora o experiență pozitivă cu afacerea ta și contribuie la crearea unei relații de încredere. De exemplu, dacă un client întâmpină dificultăți înainte sau după procesul de achiziție, un serviciu eficient și amabil poate ajuta la soluționarea problemelor și la creșterea satisfacției clientului.
Este important să afli care sunt problemele clienților cu privire la produsul sau serviciul cumpărat și să le soluționezi în cel mai scurt timp. Pentru asta, asigură-te că ai canale de comunicare multiple și eficiente, cum ar fi un număr de telefon dedicat, o adresă de e-mail și un chat pe site-ul web, care să răspundă în timp real solicitărilor, cu ajutorul inteligenței artificiale. De asemenea, asigură-te că înțelegi nevoile și cerințele fiecărui client și că oferi soluții personalizate fiecăruia. Poți să folosești bazele de date cu informații despre clienți, pentru a înțelege comportamentul de cumpărare și nevoile lor.
Fie că angajezi câteva persoane care să se ocupe strict de serviciul de asistență pentru clienți sau cumperi un software care să te ajute să automatizezi acest proces, ambele situații presupun investiții generoase care, deși sunt costisitoare, îți aduc beneficii pe termen lung.
Dacă încă nu dispui de întregul capital de care ai nevoie, poți să apelezi la credite fără garanții pentru persoane juridice, pentru a obține suma de bani de care ai nevoie. Având cel puțin 12 luni de activitate, poți obține 60.000 de lei printr-un proces 100% online, pe o perioadă de maximum 24 de luni și cu o dobândă variabilă care se calculează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni.
- Construiește programe de fidelizare pentru clienții actuali
Implementarea unor programe de fidelizare pentru clienții actuali demonstrează că ești preocupat de bunăstarea lor și apreciezi faptul că îți aleg brandul ori de câte ori fac o achiziție. Astfel de programe nu numai că ajută la păstrarea clienților actuali, dar cresc și nivelul satisfacției lor. Acest lucru, de cele mai multe ori, duce la recomandarea brandului tău către alți potențiali clienți.
Iată câteva programe de fidelizare pentru clienți, pe care le poți pune în aplicare:
- Oferă puncte de loialitate. De fiecare dată când un client plasează o comandă, oferă-i câteva puncte de loialitate, în funcție de valoarea comenzii. Ulterior, clientul poate să folosească aceste puncte pentru a scădea din costurile achizițiilor următoare.
- Discount pentru recomandare. Un astfel de program nu numai că fidelizează clienții actuali, dar atrage și clienți noi. Acesta funcționează în felul următor: pentru orice recomandare făcută de un client existent, atât acesta, cât și persoana recomandată care plasează o comandă primesc un anumit discount la achiziție.
- Oferă beneficii exclusive pentru clienții fideli. Anumite reduceri, oferte exclusive sau experiențe personalizate pot fi oferite doar clienților loiali, care au deja un anumit număr de comenzi plasate pe site.
- Acordă atenție stimulentelor pentru clienții noi
Este important ca strategiile de fidelizare să fie aplicate și în ceea ce privește clienții noi deoarece, în acest mod, poți crește rata de fidelizare și în rândul acestora.
Iată câteva strategii pe care le poți aplica pentru a stimula clienții noi să finalizeze o primă comandă și să achiziționeze și ulterior:
- Oferă un discount de bun-venit sau un cadou gratuit la prima comandă.
- După plasarea primei comenzi, poți să oferi un cod de discount pe care clienții să îl folosească la următoarea comandă, dacă o plasează în următoarele 30 de zile.
- Oferă discount pentru abonarea la newsletter. În acest mod, vei putea menține o comunicare stabilă cu clienții, prin care să-i anunți de fiecare dată când lansezi produse noi sau oferi discounturi speciale.
- Caută și ține cont de feedback
Feedbackul este important pentru businessul tău din 2 motive:
- Te ajută să identifici ce anume funcționează și ce nu, în funcție de părerile clienților.
- Contribuie la decizia potențialilor clienți de a face o achiziție de la brandul tău.
De aceea, este important să stimulezi clienții să-ți lase feedback cu privire la produsul/ serviciul cumpărat. Iată cum poți face asta:
- Trimite o invitație personalizată. După finalizarea unei achiziții, poți trimite un e-mail sau un mesaj personalizat, prin care îi mulțumești clientului pentru achiziție și să îl inviți să își exprime opiniile și sugestiile. Asigură-te că mesajul este clar, simplu și ușor de înțeles și oferă clientului un link direct către pagina de feedback.
- Oferă un stimulent. Pentru a încuraja clienții să-ți ofere feedback, poți să le oferi un stimulent, cum ar fi un discount sau un cadou gratuit la următoarea achiziție. Oferă codul de discount sau cadoul gratuit după ce formularul de feedback este completat cu succes.
Investițiile în serviciul cu clienții, construirea programelor de fidelizare, oferirea stimulentelor pentru clienții noi și încurajarea feedbackului sunt câteva dintre cele mai importante strategii pe care le poți implementa pentru fidelizarea clienților. Informează-te din acest articol și pune în aplicare metodele potrivite pentru afacerea ta.
Sursă foto: shutterstock.com