Află care este mașina anului 2015 în România!
Zece membri ai Juriului au cotat Opel Corsa cu numărul maximum de puncte, în timp ce Volkswagen Passat a luat patru locuri 1, potrivit unui comunicat de presă. Opel Corsa a stabilit și o premieră în istoria competiției, fiind pentru a doua oară când câștigă marele premiu.
Citește și Driverless car & Jobless Driver, maşinăria care ucide şi naşte joburi
„Opel Corsa s-a impus prin noutățile aduse de noua generație, cu o ofertă convingătoare atât din perspectiva performanței la condus, sistemelor de asistență și infotainment, cât și propunerea de preț”, a declarat Mălina Dragu, PR Manager Opel România, la decernarea trofeului.
„Este pentru prima dată în istoria celor 16 ediții ale competiției naționale Mașina Anului în România când același model câștigă de două ori trofeul pentru a doua generație. Noul Corsa a convins majoritatea membrilor Juriului ca fiind un produs „rotund”, care îmbină precizia germană cu designul, versatilitatea cu tehnologiile moderne. Toate la un preț redutabil pentru piața noastră. Trebuie să felictăm echipa Opel – de la inginerii și designerii care au lucrat la proiect și pâna la reprezentanța Opel România- pentru această victorie spectacuoasă!”, potrivit lui Dan Vardie, Președinte fondator al Asociației Presei Auto din România.
La fiecare ediție, juriul APAR selectează, într-o primă fază, 10 modele dintre toate autoturismele lansate pe parcursul anului respectiv în România. Sunt incluse doar modele noi și nu facelift-uri sau ediții speciale, iar, conform regulamentului, pentru stabilirea listei de 10 finaliste, fiecare membru al Juriului APAR va vota 10 mașini de pe lista de mașini eligibile.
Citește și Dacia a vândut 3 milioane de mașini în ultimii 10 ani
În finala pentru „Mașina anului 2015” au intrat, în urma jurizării, mașinile BMW Seria 2 Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Focus, Ford Mondeo, Mercedes Clasa C, Nissan Qashqai, Opel Corsa, Skoda Fabia, Toyota Aygo și Volkswagen Passat.
Juriul punctează fiecare automobil în parte luând în calcul câteva criterii orientative precum designul interior și exterior, manevrabilitatea, calitățile dinamice, noutățile tehnologice, confortul, securitatea, consumul de combustibil sau impactul asupra mediului. La acestea se adaugă elemente importante precum prețul modelului, relevanța pe piața românească și imaginea mărcii.
Evenimentul „Mașina Anului în România” a fost organizat pentru prima dată de APAR acum 16 ani.