Facebook vrea să democratizeze conţinutul. Ce îi lasă pe utilizatori să decidă
Într-o scrisoare-manifest de peste 5.000 de cuvinte, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, a făcut publice principiile şi o parte din planurile de viitor ale companiei pe care o conduce. Dintre acestea, atrag atenţia referirile făcute la una dintre cele mai sensibile probleme ale reţelei sociale: filtrarea conţinutului ofensator.
În prezent, Facebook foloseşte un set de reguli universal valabile pe baza cărora este filtrat conţinutul – reguli care stabilesc ce nu trebuie să ajungă în newsfeed-ul oamenilor. Este ca şi cum întreaga comunitate de utilizatori ar avea aceleaşi principii şi limite în ceea ce priveşte conţinutul considerat ofensator, precum violenţa şi nuditatea, potrivit News.ro.
În scrisoarea sa, Mark Zuckerberg spune că Facebook va oferi fiecărui utilizator în parte posibilitatea de a alege ceea ce vrea să vadă şi ceea ce nu ar trebui să ajungă în newsfeed-ul personal. Fiecare om va putea să decidă câtă violenţa şi nuditate este dispus să accepte pe Facebook.
Pe baza setărilor individuale, va fi creat un filtru universal considerat general valabil. Acest filtru va fi aplicat celor care nu îşi vor configura filtrul de conţinut. Practic, cine nu va seta propriul nivel de acceptare al conţinutului ofensator, va fi supus, ca şi până acum, unui filtru general. Recunoaşterea şi clasificarea conţinutului ca ofensator va fi unul din domeniile pe care Facebook se va concentra pe viitor. În acest sens, AI-ul companiei va juca un rol important. Deja acesta este responsabil de 30% din conţinutul identificat ca fiind ofensator.