Ideea nebunească a miliardarului Elon Musk
Pe hârtie, proiectul Hyperloop este unul simplu. Prin tuburi cu presiune scăzută vor fi propulasate cu viteză mare capsule ce vor putea atinge 1207 km pe oră. Astfel, distanţa San Francisco Los Angeles ar putea fi străbătută în jumătate de oră sau cea de la Berlin la Paris într-o oră.
Construcţia trenului ar trebui să fie mai ieftină decât cea a unui metrou. Ea va consta în piloni dispuşi la suprafaţa solului, care vor suporta tubul în care vor călători navetele.
"Transporturile au rămas blocate în era dinozaurilor. Trenurile, avioanele sau metroul se bazează pe tehnologii din anii 50 şi nimic nu a mai apărut de atunci, în timp ce în alte domenii avansurile făcute sunt spectaculoase", a spus Dirk Ahlborn, CEO al societăţii.
Să nu credeţi că proiectul este finanţat în totalitate de Elon Musk. Pentru a atrage o comunitate de oameni doritori să participe la această aventură, a luat naştere JumpStartFund. Prin această platformă sunt recrutate talente care vor să lucreze pentru Hyperloop timp de 10 ore pe săptămână, contra unor acţiuni. La început, au fost 200 de oameni, acum sunt 400, unii dintre ei angajaţi permanenţi la Boeing, NASA sau Airbus.
La pariul lui Elon Musk s-au alăturat şi Microsoft, Autodesk sau Amazon. Un prim studiu de fezabilitate a fost realizat la sfârşitul lui 2014, graţie unei donaţii de câteva zeci de milioane de dolari constând într-un teren în California pe care va fi construit un tronson al noii linii de transport, ce va fi deschisă publicului din 2018. Această primă tranşă trebuie să optimizeze îmbarcarea pasagerilor, pentru a atinge o medie de 30 de secunde, în capsule cu o capacitate de 28-40 de pasageri. Există şi capsule pentru transportul bagajelor.
Dispozitivul ar trebui să fie autosuficient în energie graţie unor panouri solare, eolienelor şi prin recuperarea energiei cinetice a capsulelor. Surplusul degajat ar putea fi chiar revândut, un mijloc de a scădea preţul biletelor.
"Gogle sau Facebook sunt servicii gratuite finanţate nu de către utilizator, ci din publicitate. Ş jocurile video sunt, în parte, gratuite. Am putea face la fel şi să tarifăm doar cursele de la orele de vârf", a mai spus Alhborn.
Antreprenorul merge în lung şi-n lat, până în Asia şi Africa, pentru a convinge şefi de stat şi de companii să partice la proiectul trenului Hyperloop.