Ideile bune şi creative ne-au scos din criză
"Nu se poate pune la îndoială contribuția esențială a culturii și creativității la definirea identității europene. Iar acest studiu subliniază, într-un mod strălucit, că acestea sunt la fel de importante și pentru economia europeană", a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România.
Industriile culturale și creative asigură în Uniunea Europeană un număr de locuri de muncă de 2,5 ori mai mare decât producătorii auto iar sectorul artelor vizuale angajează mai mulți oameni decât industria telecomunicațiilor.
Citeşte şi: Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
Studiul a analizat 11 piețe culturale și creative europene: cărți; ziare și reviste; muzică; arte interpretative, arte vizuale; televiziune; film; radio; jocuri video; arhitectura și publicitate și este primul studiu care analizează în detaliu industria de cultură și creativitate din statele europene.
Cele mai mari trei domenii de activitate în 2012 au fost artele vizuale (127 miliarde de euro), publicitatea (93 miliarde de euro) și televiziunea (90 miliarde euro), care au generat mai mult de jumătate din veniturile industriilor culturale și creative. Editurile – de ziare, reviste și cărți – în același timp au generat un venit total de 107 miliarde de euro.
Cei mai mari angajatori din cadrul industriilor culturale și creative europene au fost artele vizuale, artele spectacolului și industria muzicală. Acestea au cumulat aproximativ jumătate din cele 7 milioane de locuri de muncă generate la nivelul Uniunii Europene în 2012.