Jos cravata, se filmeaza!
Desi are inspiratie si titulatura internationale, Teacher's Film Festival este de fapt un eveniment 100% romanesc. Compania organizatoare, Cristalex, si-a facut treaba si a prezentat festivalul ca pe un eveniment monden cu miza de marca. Iar companiile s-au conformat si, in seara de 27 noiembrie, Opera Romana a gazduit o gala in toata regula, cu limuzine, covor rosu, rochii lungi si domni galanti. In ceea ce priveste continuarea, a fost clar ca nu toate companiile participante au estimat la fel de corect inaltimea stachetei. In schimb, capitolul relaxare si solidaritate a fost bifat de toti, fie ei cu inclinatii cinematografice sau nu.
O companie e ca o cutie de ciocolata
Ca si in spoturile publicitare, reteta pentru succes s-a dovedit a fi umorul. Filmul Codrut I. Paru, cu I de la Isabell, a excelat si a adus echipei Erudio Elumni premiul cel mare, alaturi de distinctia pentru cel mai bun actor. Functia din viata reala, de CFO la Coca Cola, a facut ca interpretul lui Forrest Gump in varianta romaneasca, Mircea Tiplea, sa se afle in Elvetia si sa renunte, astfel, la scurtul moment de glorie a la Hollywood. Cu ajutoare de seama, ca Oana Pellea si teatrologul Marian Popescu, dar si cu multe weekend-uri pierdute de dragul artei, echipa eterogena de la Erudio s-a dat peste cap si efortul i-a fost apreciat. Dupa cum se confesa Dana Untescu, director de resurse umane la XEROX, trecuta de aceasta data in barca Erudio, "premiul acesta este special, pentru ca echipa noastra este speciala, diferita. Noi nu lucram in aceeasi companie si, astfel, eforturile depuse pentru realizarea acestui film au fost mult mai mari. S-a filmat timp de cinci weekend-uri. Pentru scena din barca a trebuit sa mergem in parcul Carol de doua ori. Am petrecut cel putin cincisprezece ore in post-productie".
Mult mai putin timp a dedicat misiunii echipa EDIPRESSE, care, desi a terminat filmuletul, "cu o poveste cap coada, in mai putin de opt ore", dupa cum afirma redactorul sef al Elle Decoration, Ileana Raducanu, si-a adjudecat, pe buna dreptate, doua trofee- cel mai bun scenariu si cea mai buna actrita in rol secundar.
Fericire ca-n filme
Pe podiumul meritelor s-a asezat si echipa ING Asigurari, cu o adaptare la genul feminin a inceputului trilogiei "Nasul" si cu o interpreta principala care se poate gandi sa-si schimbe vocatia – Roxana Florescu, rasplatita cu premiul pentru "cea mai buna interpretare feminina". De altfel, jocul actoricesc al intregii distributii merita salutat, chiar daca aplauzele si sprijinul colegilor le-au adus oricum, informal, premiul de "cea mai zgomotos iubita echipa". La categoria "surle si trambite" a punctat cu brio si Marius Persinaru, care s-a bucurat la fel de exploziv atat la triumfurile companiei pe care o conduce, XEROX, cat si la cele ale Erudio.
Autopublicitatea nu s-a premiat
"Nespresso Eleven", filmuletul prezentat de Brands International, nu a stralucit decat prin puzzle-ul muzical construit din cinci melodii din tot atatea genuri muzicale, ca si cum tinta initiala ar fi fost premiul pentru cea mai buna coloana sonora. Le-a si reusit.
Pe aceeasi idee, a pretiozitatii produsului comercializat, a mers si celalalt remake dupa "Ocean's Eleven", cel al Inter Snack, care insa nu s-a bucurat de nici un trofeu. De altfel, acesta a fost unul dintre exemplele ca, totusi, participantii erau angajati intr-o companie, nu absolventi de UNATC. Lauda de sine s-a facut simtita si in clipul FHM, dar mult indulcita de tonul caracteristic de parodie si usoara autopersiflare. Intitulat "Pulpe Ficsan" si avand ca vorba specifica celebrul "mi se rupe", productia a muscat din cei care au acuzat redactia ca ar fi primit onoruri de la Irinel Columbeanu pentru a-i acorda iubitei sale titlul de cea mai sexi femeie din Romania. In rest, "actorii" au ras cand se impunea sa fie amenintatori si au inghitit in sec cand cealalta preluare dupa "Pulp Fiction", a XEROX, si-a adjudecat premiul special al juriului si pe cel pentru cel mai bun actor intr-un rol principal.
Totusi, cei care au ras de unii si i-au laudat pe altii, printre care recunosc ca m-am numarat, trebuie sa tina cont ca a fost o editie-premiera, careia unii i-au rezervat cateva saptamani, iar ceilalti, nescosi inca din rutina corporatista, cateva ore grabite dupa program.