Top 50 cele mai puternice branduri românești
Anul 2022 aduce schimbări în studiul BrandRO. Dacă în 2021 Borsec și Arctic ocupau prima poziție împreună, anul acesta Arctic este campionul celor mai puternice branduri românești. Următoarele două poziții sunt ocupate de Borsec și Gerovital.
Revista Biz a prezentat astăzi BrandRo 2022, clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești, realizat de Unlock Research.
De 13 ani, Biz analizează cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. După o perioadă dificilă, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor. Iar cele mai puternice 50 de branduri din România reușesc an de an să își întărească poziția prin consecvență, creativitate, inovație, tehnologie și strategie.
„Fiecare an vine cu noi provocări pentru brandurile românești, iar această ediție a topului nu face excepție. Analiza pe care o facem alături de Unlock Market Research de 13 ani scoate la iveală companiile și oamenii care știu să câștige consumatorii de partea brandului lor, dar și cât de important este să investești constant și să ai o strategie de branding bine gândită. Doar așa te poți impune printre cele mai puternice branduri românești”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.
Din studiu au reieșit informații despre comportamentul românilor. În ultimul an, consumatorii au fost tot mai exigenți cu brandurile românești, iar acestea sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic. Următorul pas va fi o triere, în urma cărora vor rămâne brandurile cu adevărat relevante, cele care sunt mult mai mult decât “doar un brand românesc”. Românii nu sunt “împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. De exemplu, 40% declară că vor să cumpere mai multe mărci și produse românești anul viitor, însă pentru o astfel de dinamică, consumatorii au nevoie și de opțiuni relevante.
“Studiul anual și topul brandurilor românești din 2022 indică faptul că intrăm într-o nouă etapă de dezvoltare a acestei piețe în care să spui că ești din România nu mai este suficient. Oamenii au avut într-adevăr nevoie de o perioadă de acceptare și re-valorizare a brandurilor românești, dar este firesc ca această etapă să se încheie, mai ales că a existat multa dezvoltare în zona “made în România”. Acum oamenii spun că au nevoie de mult mai multă competitivitate în zona de business-uri locale românești, de diferențiere prin calitatea produselor și serviciilor oferite. Practic nu mai este suficient să spui “sunt de-al vostru, născut aici”, ci contează mai mult ce faci pentru români și România, cum contribui la creșterea calității vieții oamenilor din acestă țară, de pe această piață”, spune Alexandra Cojocaru, Partner Unlock.
Mai multe informații despre topul Brand Ro și metodologia studiului puteți afla aici.