Un nou jucător intră pe piața închirierii de echipamente de tipărire pentru companii și a soluțiilor de management al documentelor: Shiro One estimează încasări de 4 milioane de euro în următorii 3 ani
Shiro One, o companie fondată la începutul acestui an de Radu Ionescu, un executiv cu 25 de ani de experiență în industria IT din România, are ca obiectiv să ajungă la venituri de 4 milioane de euro pe an în primii trei ani de activitate.
”Avem două categorii de clienți: cei care deja folosesc servicii externalizate pentru tipărire (Managed Print Services – MPS) și cei care încearcă să își gestioneze singuri flota de echipamente în speranța unor costuri mai mici. Cei din prima categorie sunt deja educați în privința faptului că MPS aduce flexibilitate, servicii complete și costuri mai reduse pe parcursul contractului și urmăresc în prezent optimizarea fluxurilor de documente din cadrul companiei. Cei din a doua categorie ignoră costurile de exploatare și încearcă să obțină avantaje din utilizarea unor consumabile cât mai ieftine și să rezolve problemele tehnice atunci când apar pe neașteptate. Așa se ajunge în situația în care o companie care dă câteva mii de euro pe un echipament să fie nemulțumită de achiziție, iar vânzătorul să nu știe niciodată că a avut un client nemulțumit. Serviciile de tip managed print services rezolvă această problemă și aduc economii importante de timp și de bani companiilor”, a explicat Radu Ionescu, fondatorul Shiro One.
Shiro One are certificări și parteneriate cu cei mai importanți producători de echipamente de tipărire, care acoperă combinat peste 60% din piața echipamentelor de tipărire, cum ar fi Canon, HP și Epson și oferă un produs complet ”hardware as a service”.
”După două decenii de experiență în printing am văzut că pentru toate companiile cu care am lucrat există o necesitate legată de Managed Print Services (MPS) și integrarea acestora cu soluții de Document Management. Marii producători de tehnologie nu au parteneri care să integreze aceste cerințe, deși există câteva companii care oferă pachete pe fiecare dintre servicii. În plus, implementărilor le lipsește un element pe care orice antreprenor și-l dorește: ca angajații săi să aibă competențele și abilitățile de a le folosi în activitatea lor zilnică. Misiunea noastră este să ajutăm companiile de orice dimensiune să beneficieze de avantajul informației structurate. Spre deosebire de alte companii care își măsoară succesul în număr de licențe vândute sau număr de pagini tipărite, noi măsurăm procentul în care este utilizată tehnologia pe care o implementăm de către client”, a adăugat Radu Ionescu.
Compania are în portofoliu trei tipuri de servicii: Managed Print Services (servicii de închiriere & întreținere de echipamente de tipărire), Document Management (scanare de documente, captură, creare de arhive electronice și automatizarea proceselor interne prin fluxurilor electronice de documente și informații) și servicii de training și creare de competențe în a folosi aceste soluții.
”Multe companii românești încă nu știu că pot închiria echipamentele de tipărire și orice produs IT pentru birou și să beneficieze de servicii complete de mentenanță sau suport, pentru că oferta este săracă în raport cu cererea. De aceea, își limitează bugetul pentru achiziționarea unei imprimante la câteva sute de euro, cu garanție minimă de un an și cu consumabile scumpe, deși ar putea beneficia de cele mai noi și puternice echipamente multifuncționale (care costă cel puțin 1.000 de euro dacă ar fi achiziționate), cu garanție pe toată durata de utilizare și servicii de cel mai înalt nivel începând cu 25 de euro pe lună”, a adăugat Radu Ionescu.
Fondatorul Shiro One a lucrat în vânzări pentru companii importante în IT, iar în ultimii 12 ani a condus principalul reseller Kyocera în România din rolul de director general.
Reducerea de costuri, folosirea unor echipamente dotate cu cele mai noi tehnologii de pe piață și consultanța în vederea selecției celor mai potrivite soluții în funcție de nevoile companiei sunt principalii factori care fac ca piața serviciilor de managed print services pentru companii să fie una în care nevoia consultanței și a serviciilor de înaltă calitate să fie una în creștere.
Shiro One are în plan extinderea activității în orașele mari din România.
”Ambiția pe termen lung a Shiro One este să devină unul dintre cei mai mari jucători din această industrie, având în vedere că trei dintre membrii echipei de management au câte 20 de ani de experiență în acest domeniu”, a mai declarat Radu Ionescu.