200.000 de dolari pentru aplicația care are grijă de alimentația ta. ”Vinovatul”, un român de 37 de ani
Cum s-a născut apetitul pentru business
La vârsta de 19 ani, Alexandru „punea bazele” unei prime afaceri: distribuţie de pufuleti. „A fost o întâmplare, evident, însă am reușit în câteva luni să salvăm fabrica de pufuleți de la faliment pentru că noi identificaserăm o piață nouă, și anume distribuția lor, am ajuns în scurt timp să distribuim pufuleții în tot Bucureștiul”. De ce spune Alexandru „noi”? Pentru că nu a fost singur, ci cu fratele său, Ștefan Dicu.
Cei doi au avut, în timpul primelor trei decenii din viață, mai multe afaceri, deci și posibilitatea de a acumula mai multă experiență. De la distribuția de pufuleți au creat o firmă de vânzări directe, în perioada facultății. „Aici pot spune că am învățat cel mai mult, pentru simplul motiv că vorbeam zilnic cu vreo 200 de persoane și am început ușor să înțeleg ce anume și cum anume gândesc oamenii când vine vorba despre cumpărat produse”, spune Alexandru.
A urmat apoi o firmă de consultanță în vânzări, cel mai important proiect al lor. În mai puțin de un an au reușit să ducă o firmă de la $1 mil./an în vânzări la peste $4 mil./an. Firma se ocupa cu accesorii textile.
În prima parte a anului 2000, Alexandru a început să învețe tainele internetului și să le utilizeze conform celor mai înalte standarde. Renumitul site de vânzare-cumpărare mașini Autovit.ro a fost ideea lui. Din anumite motive, Alexandru a renunțat la acel domeniu și a lansat un alt site, concurent, Automania.ro, care s-a menţinut drept concurent principal pentru o lungă perioadă.
Citește și Povestea românului care ZBOARĂ pentru binele altora. La propriu
În 2004, a ales să emigreze în Canada. După o perioadă de acomodare, el și fratele său Ștefan și-au deschis o firmă și au început să colaboreze cu diverse alte businessuri pentru soluții ce le îmbunătățeau afacerea. Se foloseau de tehnologie, website-uri, google și altele.
Din anul 2010, au început să dezvolte propriile produse, de la idee până la execuție și implementare. Cel mai important a fost Boomerang, o soluție de business pentru companiile de limo din Canada, și Thelimousineapp, o platformă de white label apps pentru industria de limo. Clienții lor sunt de peste tot din lume: Canada, U.S., Australia, U.K,, în general, țările vorbitoare de limba engleză.
Au mai urmat și alte proiecte în domeniul de taxi, retail, social media și platforme video.
Proiectul Chef Prive. De unde a pornit
Alexandru și Ștefan Dicu au lansat o aplicație mobilă – Chef Prive care le permite utilizatorilor să comande de la peste 50 de restaurante din București meniuri personalizate, în funcție de necesarul de calorii și nutrienți, care este calculat pe baza unor indicatori precum greutate, înălțime, vârstă, sex și activitatea fizică desfășurată.
Investiția inițială pentru dezvoltarea și lansarea aplicației se ridică la circa 200.000 de dolari, fonduri primite de la un investitor privat din Canada, iar în prezent fondatorii sunt în discuții și cu investitori din Silicon Valley. Chef Prive este practic un proiect-pilot care, dacă va funcționa în România, va fi extins la nivel internațional.
Ținta Chef Prive este să ajungă la circa 3.000-5.000 de utilizatori activi în București în următoarele șase luni.
Lansarea aplicației, disponibilă în prezent pentru telefoanele cu sistemul de operare iOS și în următoarele trei săptămâni și pentru smartphone-urile cu Android, vine în condițiile în care utilizatorii de smartphone-uri sunt receptivi la aplicațiile care le pot oferi sfaturi legate de alimentație, a explicat Alexandru Dicu, CEO și cofondator al firmei OneZoneMedia Invest, care administrează aplicația Chef Prive.
Chef Prive face parte din acest nou val deaplicații românești eficiente și foarte intuitive și vrea să îți îmbunătățească experiența de a mânca la restaurant.
„Comandă rapid un meniu sănătos”. Acesta este primul lucru pe care îl vezi în momentul în care accesezi aplicația. Înainte de a te duce în aplicația propriu-zisă, Chef Prive îți afișează o scurtă introducere în care ți se prezintă modurile în care ți-ar putea fi utilă.
Cum funcționează
După ce introducerea s-a terminat, va trebui să te autentifici prin Facebook. Aplicația îți va cere apoi câteva detalii în legătură cu preferințele tale culinare, ca să știe ce să-ți recomande. Următorii pași sunt furnizarea unor date precum sexul, anul nașterii, înălțimea, greutatea, activitatea fizică (sedentară, ușoară, moderată sau intensă) și eventualele afecțiuni (tensiune ridicată sau colesterol ridicat).
Mai rămâne doar să îți confirmi numărul de telefon (încă o dată, necesar pentru a putea plasa comenzi), după care poţi folosi aplicația. Se observă de la început designul simplu al aplicației. Aceasta te localizează pe hartă și îți dă 3 opțiuni: livrare la adresă, ridică singur comanda și mănâncă la restaurant.
Aplicația prezintă o listă cu meniuri create pe baza datelor pe care le are despre tine, meniuri luate de la toate restaurantele din zona ta. Poți însă să selectezi doar un restaurant anume, moment în care aplicația îți va afișa toate ofertele localului respectiv. Dacă ești interesat de valorile nutritive ale fiecărui meniu, nu trebuie să faci decât un click pe poză și vei fi transportat către pagina cu detalii.
Chef Prive are însă și niște minusuri la care trebuie lucrat. Sunt destule momente în care aceasta dă erori de conexiune din senin, iar timpul de încărcare din momentul în care începi să comanzi este uneori supărător. Trecând peste aceste neajunsuri, aplicația este solidă, iar niște update-uri viitoare, cu siguranță, o vor ajuta să crească în topuri. Chef Prive poate fi descărcată gratuit de pe App Store.