39% dintre români nu au utilizat niciodată internetul
Utilizarea internetului de către consumatorii români a atins, în prezent, cota de 48%, sub media Uniunii Europene, care se situează la 75%, arată datele oficiale prezentate într-o conferință de specialitate organizată la sediul reprezentanței Comisiei Europene în România. Documentul statistic referitor la Piața unică digitală arată, totodată, că, în privința competențelor digitale, 39% dintre români nu au utilizat niciodată internetul (față de media UE de 18%) și numai 20% dintre persoane știu să trimită e-mailuri, să utilizeze instrumente de editare sau să instaleze dispozitive noi, față de media europeană, de 59%.
În ceea ce privește conectivitatea la internet, datele europene relevă faptul că, în România, 54% dintre gospodării utilizează servicii fixe în bandă largă /broadband/ iar 43% sunt conectate la servicii mobile în bandă largă. Pe de altă parte, în 25% dintre gospodăriile din România există acoperire a rețelelor broadband în mediul rural, față de media UE de 18%.
Documentul statistic referitor la Piața unică digitală arată, totodată, că, în privința competențelor digitale, doar 39% dintre români nu au utilizat niciodată internetul (media UE 18%) și numai 20% dintre persone știu să trimită e-mailuri, să utilizeze instrumente de editare sau să instaleze dispozitive noi, față de media europeană, de 59%.
Comisia Europeană și-a stabilit drept prioritate crearea unei piețe digitale unice prin înlăturarea obstacolelor pentru cetățeni și întreprinderi. Pentru a analiza acest obiectiv, strategia privind piața unică digitală este construită pe trei piloni: îmbunătățirea accesului consumatorilor și al întreprinderilor la bunuri și servicii digitale în întreaga Europă, crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea rețelelor și a serviciilor digitale și, nu în ultimul rând, valorificarea maximă a potențialului de creștere al economiei digitale.