3D Printing în şcoală
Accesul la educaţie digitală în mod formal şi structurat poate să asigure dobândirea competențelor IT de către tineri, o condiție obligatorie pentru exploatarea tuturor oportunităţilor digitale de astăzi.
13 elevi de la Colegiul Naţional de Informatică Tudor Vianu din capitală au participat la un training dedicat tehnicilor de modelare şi imprimare 3D prin proiectul Liceenii învaţă 3D Printing, iniţiat de ECDL ROMANIA cu sprijinul ENEVO Group. Proiectul debutase la începutul anului cu o grupă pilot la un colegiu cu profil tehnic. Şi în această etapă, timp de o lună, liceenii de la Vianu, profil teoretic, s-au întâlnit cu specialiştii ENEVO, având posibilitatea să aplice efectiv teoria, reuşind să imprime 3D propriile obiecte concepute.
La eveniment s-a discutat despre o posibilă introducere în curriculumul şcolar Tehnologia Informaţiei a unor teme care vizează imprimarea 3D sau crearea unui modul opţional pentru anumite profiluri şi specializări din liceu şi şcoli profesionale.
Reprezentanţii ECDL şi-au exprimat interesul de a dezvolta modulul de imprimare 3D, promovând introducerea acestuia în şcoli ca opţional, pe măsură ce tehnologia inovativă ajunge tot mai aproape de utilizatori.
În calitate de autoritate de certificare a competențelor digitale în România, ECDL ROMANIA se implică activ în ghidarea tinerilor spre accesul la competențe digitale reale şi oferă instrumentele utile pentru provocările ce decurg din transformările tehnologice. În acest context, susţinerea proiectului Liceenii învaţă 3D Printing este un demers firesc. Dovezile arată că expunerea la tehnologie nu poate fi echivalentă cu abilitatea de a o folosi. Dacă tinerii nu au acces la educaţie digitală în mod formal şi structurat, s-ar putea ca niciodată să nu se deblocheze pe deplin potenţialul tehnologiei digitale pentru ei ca şi cursanţi, angajaţi, antreprenori sau cetăţeni.