65% dintre copiii care merg la şcoală vor avea joburi care astăzi nu există
Un studiu al OECD arată că tehnologia nu face minuni în legatură cu educaţia celor mici.
Ce e de făcut? Cum trebuie să se poziţioneze părinţii în această privinţă?
De exemplu, modelul educaţional Waldorf exclude total orice tip de tehnologie pentru copii. Alţi specialişti sunt de părere că puştii trebuie învăţaţi de la cele mai mici vârste să folosească gadgeturile în mod echilibrat şi mai ales în folosul lor.
„Trăim o epocă fără precedent care nu prea are un termen de comparaţie. Este clar că nu prea o să scăpăm de tehnologie şi că ea a apărut cumva să rămână Aici şi să ne influenţeze în bine vieţile şi cred eu ca este important ca ei sa se familiarizeze cu tehnologia, dar să înveţe să o trateze echilibrat”, mărturisește Madălina Marinescu, expert în realizarea de programe educaţionale.
O gradiniţă din Bucureşti îi învaţă pe cei mici să folosească tehnologia ca material didactic. Astfel, de la vârsta de 2 ani, copiii se joacă cu gadgeturi şi dispozitive electronice, potrivite vârstei lor.
„Folosim tehnologia cam în orice temă şi căutam activităţi care să susţină şi să încurajeze folosirea tehnologiei în mod echilibrat. Copiii nu au acces constant pe parcursul unei zile, ci au secvențe în care introducem tehnologia”, spune o educatoare.
„Copiii sunt fascinaţi de tehnologie și atunci cred că trebuie să o înseram în viaţa lor şi acasă şi la şcoală. Să nu abuzam de ea, dar cumva să o folosim ca pe ceva normal , să o folosim ca pe veselă, spre exemplu. Este un lucru care există, de care avem nevoie şi pe care nu mai putem să îl dăm deoparte. Tehnologia este un lucru bun şi este un lucru de care nu mai putem să scăpăm, chiar dacă ne place, chiar dacă nu ne place. Este o luptă, am observat, şi între părinţi şi copii: cât să stea la televizor, cât să stea pe tabletă. Dacă să stea în fiecare zi, dacă să stea doar în weekend. Şi în şcoli la fel”, a declarat Otilia Mantelers, expert în parenting, pentru digi24.ro.