94% dintre romani isi posteaza datele personale pe Facebook
Profilul utilizatorului roman
57% dintre romanii care folosesc Facebook au intre 23-30 de ani, 7% au peste 36 de ani, iar 3% dintre ei au sub 18 ani. Majoritatea publicului este feminin (57%), arata studiul RoFacebook Survey 2010 realizat de Strategist in parteneriat cu Evensys (Cristian Manafu, managing partner). Cei mai multi utilizatori (57%) folosesc computerul pentru a scrie sau citi mesaje, 42% dintre ei folosesc atat PC-ul, cat si mobilul, in timp ce doar 1% utilizeaza numai telefonul mobil.
Un alt aspect interesant este ca aproape toti userii Facebook (91%) folosesc o poza de profil in care apar ei insisi, in timp ce doar 3% folosesc o poza oarecare. Studiul mai arata ca majoritatea (94%) celor care au un cont in reteaua sociala isi posteaza datele personale si doar 6% prefera sa tina datele secrete.
Domeniile de activitate ale utilizatorilor de Facebook sunt variate: de la Internet (13%), Media (9%), PR si Marketing (ambele cu cate 13%), pana la studenti (10%) si ONG-uri (2%).
Din studiu mai reiese ca majoritatea utilizatorilor (82%) prefera sa-si pastreze propriul nume atunci cand sunt pusi sa aleaga un nume pentru cont, in timp ce doar 8% aleg o porecla. Cei mai multi (79%) acceseaza contul de mai multe ori pe zi, 13% dintre ei folosesc reteaua o data pe zi, si doar 7% dintre ei isi verifica contul o data la cateva zile.
Activitatile romanilor pe Facebook
Romanii prefera sa-si actualizeze statusul (67%) cand intra pe FB sau sa comenteze statusurile altora (57%), sa publice (40%) sau sa priveasca fotografii (59%), sa-si caute cunostintele vechi (41%) sau sa apese butonul “Like” (69%).
Utilizatorii romani accepta in lista de prieteni doar pe cei pe care ii cunosc personal sau pe cei cu care doresc sa fie in legatura prin reteaua sociala (53%) si doar 27% dintre ei prefera sa adauge in lista de prieteni doar persoane cunoscute. 92% dintre utilizatori se “imprietenesc” cu o persoana pentru ca o cunosc personal (92%), ii citeste blogul (61%), au aceleasi domenii de interes (60%) sau pentru ca a vazut ca este populara pe Facebook (3%).
Romanii folosesc reteaua sociala pentru a tine legatura cu prietenii (91%), pentru a relua legatura cu vechii prieteni (65%), pentru a-si petrece timpul liber (44%) sau pentru a inlocui Yahoo Messenger (9%).
534 de utilizatori romani ai retelei de socializare au participat la acest studiu. Manafu a tinut sa precizeze pe blogul sau urmatoarele:
"RoFacebook Survey este un simplu sondaj online. Nu a fost realizat pe un esantion reprezentativ, deci nu este o cercetare facuta ca la carte. Poate oferi, insa, o imagine cat de cat apropiata de realitate, cu cateva exceptii, fireste. Pregatesc impreuna cu Daedalus Millward Brown un studiu cantitativ pentru Webstock 2010, asa ca vom avea si date oficiale, ca sa zic asa. Celor pasionati de fenomen le sugerez sa consulte studiul Daedalus de anul trecut: A Peek Inside The Social Networks In Romania".
1,5 milioane de utilizatori romani
2009 a fost anul de boom al retelelor sociale. 47% dintre romani si-au facut cont pe Facebook, in crestere cu 17% fata de 2008. Pana la jumatatea lunii iulie, doar 10% s-au inscris in acesta retea sociala. In afara de Facebook, cei mai multi utilizatori de retele sociale folosesc frecvent Twitter-ul (75%), 17% dintre ei folosesc Hi5, iar 8% utilizeaza MySpace.
Saptamana trecuta, Mark Zuckerberg (foto), fondatorul celei mai populare retele sociale anunta ca Facebook a atins pragul de 500 de milioane de utilizatori in toata lumea. Romania se regaseste pe harta utilizatorilor cu 1,5 milioane de persoane.