Afacerile de familie, o corporaţie la nivel micro
Studiul arată că afacerile de familie de succes rămân antreprenoriale şi dedicate inovării, chiar la a doua generaţie de antreprenori și după această generație. În urma aceste analize s-a relevat o abordare consecventă în modul în care sunt conduse afacerile de familie de top. Astfel că, 90% au un consiliu director. Tot 90% au întâlniri cu acţionarii sau cu familia, organizate cu regularitate, pentru a discuta problemele de afaceri.
În plus, 70% iau în considerare numirea unei femei în poziţia de viitor CEO, 81% se implică în activităţi filantropice, în timp ce 83% se aşteaptă la creşterea cheltuielilor cu securitatea informatică.
"În general, companiile chestionate au reuşit să rămână antreprenoriale şi dedicate inovării. Chiar şi cele mai vechi afaceri de familie incluse în studiu, aflate la a noua generaţie, au rămas dedicate acestor două principii. Astfel, aceste companii îşi onorează moştenirea antreprenorială fara a rămâne blocate în trecut, și evoluează conform noilor condiții ale industriei în care activează", spune Alexandru Lupea, partener în cadrul Departamentului de audit financiar și Strategic Growth Markets Leader, EY România.
Citeşte şi: În păduri răsună DRUJBA! Tu o auzi?
Pe de altă parte Bogdan Ion, Country Managing Partner consideră că afacerile de familie sunt vitale pentru economia globală. Ele reprezintă peste două treimi din numărul de companii la nivel global, asigurând între 50% şi 80% din totalul locurilor de muncă.
„Un astfel de studiu este extrem de relevant, deoarece ne permite să descoperim practicile şi caracteristicile remarcabile ale celor mai mari afaceri de familie. Din analiza noastră reies două elemente ca fiind esențiale pentru succesul pe termen lung al afacerilor de familie: grija pentru familie și pentru valorile familiei, combinată cu o guvernanţă corporativă foarte bine pusă la punct”, spune acesta.
Raportul are la bază 1.000 de interviuri și răspunsurile primite din partea celor mai mari 25 de afaceri de familie din fiecare dintre cele mai mari 21 de pieţe la nivel global.