Analiză: Ce fac românii pe net când sunt acasă
Majoritatea utilizatorilor de internet fix din România (90%) foloseşte internetul de acasă cu scopul de a se informa, în timp ce peste trei sferturi dintre aceştia (77%) accesează reţelele de socializare, reiese dintr-un studiu de piaţă realizat de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii – ANCOM.
Potrivit sursei citate, în afară de nevoia de informare, utilizatorii din România accesează internetul fix de acasă pentru comunicare, 75% dintre respondenţi comunicând cu familia sau prietenii prin mesageria instant, iar 71% dintre aceştia prin schimbul de e-mail-uri.
De asemenea, activităţile recreative reprezintă a treia categorie între interesele utilizatorilor de internet fix de acasă, după cum arată 61% dintre respondenţi care urmăresc online programe TV, clipuri video sau filme, dar şi 52% dintre cei chestionaţi care declară că accesează internetul fix de acasă pentru a juca jocuri online.
Pe de altă parte, studiul arată că mai puţini români folosesc de acasă internetul fix pentru a face cumpărături online (39%), precum şi pentru a face tranzacţii bancare sau pentru a plăti facturi prin Internet Banking (22%).
În ceea ce priveşte frecvenţa de utilizare, un român foloseşte internetul fix de acasă în medie 24 de zile pe lună, în timp ce 74% dintre cei chestionaţi îl accesează zilnic sau aproape zilnic (90% în cazul tinerilor între 16-24 ani), iar 16% declară că îl folosesc de 2-3 ori pe săptămână şi numai 4% o dată pe săptămână.