Anti-targetul sau cum arată clientul de care să te fereşti
În al doilea rând, este o metodă bună de a creiona un arhetip al consumatorului propriu care trece dincolo de cifrele statistice si inglobeaza valori si credințe ale acestuia. Este destul de clar: în ziua de astăzi nu mai este suficient doar să-ți găseși nișa, ci este nevoie de mai mult. De aceea, să vezi exact cui nu-i sunt adresate serviciile tale poate deveni arma pe care o poți folosi împotriva competiției. Care sunt însă avantajele unui astfel de abordari?
1. Dezvolți încrederea cu proprii consumatori
Oamenii vor fi mult mai dispuși să te creadă și să aibă încredere în ce le oferi dacă vii de la început și ești dispus să afirmi că ce oferi tu nu este neapărat cea mai bună soluție pentru nevoile lor. În acel moment, publicul se va împărți în două: una care va pleca imediat și alta care va adera necondiționat la mesajele tale. Prin definirea a ceea ce nu ești și a publicului pe care nu-l urmărești vei câștiga automat la capitolul încredere. Este nevoie de curaj pentru a admite că nu te adresezi tuturor. Și acest fapt este de obicei admirat.
2. Câștigi timp
Odată ce ai afirmat clar ce nu ești și pe cine nu servești, ai mai mult timp să te concentrezi asupra valorilor și consumatorilor tăi. Acest lucru înseamnă energie și resurse dedicate acolo unde chiar este nevoie. Știi pe ce să te focusezi mai bine pentru că nu mai este nevoie de clarificări ulterioare. Știi ce ai făcut și ai timpul necesar ca să treci de la idei la punerea lor în practică.
3. Oferi servicii mai bune
Dezvăluind și ce nu ești spui indirect că aria ta de competențe se află în altă parte. Toată lumea s-a confruntat cu niște clienți mai dificili. Nu este nicio noutate. Însă elementul inedit poate fi cheia în care am intrepretat noi nemulțumirea consumatorului. Poate că aceștia era dezamăgiți de produsele pe care le-au luat pentru că nu avea o imagine clară la ce să se aștepte de la organizația ta. Nu știau exact ce ai și ce nu ai de oferit. Formularea unui anti-target îți permită să gândești servicii mai viabile pentru consumatorii pe care știi că îi vrei.
4. Construiești loialitate
Când consumatorii se apropie de business-ul tău cu o idee clară despre ce este, ce poate realiza și ce nu poate oferi și loialitatea lor față de serviciile sau produsele tale crește. Consumatorul are o imagine completă și vede organizația ta la 360 de grade. Îi știe punctele tari, dar și punctele slabe. Deci știe la ce să se aștepte. Iar atunci când încrederea nu este tradată, este logic că loialitatea crește, la fel ca și apetența față de produsele pe care le oferi. Tu câștigi nu doar o reputație pozitivă care este greu de construit în era digitală, ci și loialitatea clienților.
Să definești cine sau ce nu ești este și o metodă bună de a rămâne fidel valorilor și misiunii tale. Spunând care sunt atributele în care nu crezi, spui de fapt în jurul căror valori te construiești ca brand. Nu ignora acest aspect, dacă ţii la businessul tău.