Antreprenorii germani nu iau în serios riscul furtului de date
Antreprenorii germani stiu ca hackerii nu se vor opri prea curand din noua lor pasiune. Cyber-criminalitatea este o afacere in floare, admit cele 400 de companii care au facut subiectul unui studiu realizat de firma de consiliere Ernst & Young. Cu toate acestea, 38% dintre cei chestionati sunt convinsi ca lor nu li se poate intampla. "Este o atitudine clasica: probleme au ceilalti, la mine nu s-a intamplat", comenteaza Christian Muth, expert in securitatea afacerilor.
Istoria se repeta si in cazul antreprenorilor care au marturisit ca, in ultimii trei ani, au avut de suferit de pe urma unor acte de spionaj sau furt de date: numarul lor este mult mai mare decat cele zece procente care s-au recunoscut victime, apreciaza Stefan Heißner, de la aceeasi firma de consultanta. In fapt, toate companiile, mari sau mici, au de luptat cu aceasta problema, crede Heißner, dand exemplul unei campanii de lansare: "Cu exact o zi inainte, o firma concurenta a scos pe piata acelasi tip de produs, la un pret mai mic". Se intampla in plina perioada de sarbatori, preturile erau promotionale.
Nu e neaparat nevoie de metode de hacking pentru a aduce concurenta in pragul esecului. "La targuri si congrese sunt spionati reprezentantii firmelor din acelasi segment de piata. E o veritabila meserie, aceasta. I se spune Trade Show Competitive Intelligence. Exista oameni scoliti anume pentru a sti cum sa obtina detalii tehnice de la concurenta", povesteste Christian Muth.
Citeste mai multe pe Deutsche Welle Romania.