Arcadia Consulting: Marketingul – cheia catre un viitor de succes!
Aurul insa este rezervat celui care, in plus, acorda atentie tuturor detaliilor de care poate depinde succesul sau insuccesul: terenul competitional, ceilalti concurenti, suportul din public, schimbarile de regulament. Aceasta inseamna inteligenta.
Nu intri in cursa pentru a arata ca esti foarte bun sau mai bun decat altii. Intri in cursa pentru a fi primul. Aurul castigat intr-o competitie te transforma in campion. Aurul castigat in mai multe competitii te transforma in legenda.
De ce ar fi altfel in business? De ce am crede ca fara antrenament si inteligenta am putea castiga?”
Istoria succeselor si esecurilor din business ne demonstreaza ca acestea depind, in mod direct, de personalul implicat; de performanta, viziunea si initiativa acestuia, indiferent de pozitia ocupata in structura organizatorica a firmei. Constientizand acest aspect, din ce in ce mai multe companii de pe piata romaneasca investesc in programe de pregatire si specializare a angajatilor. Daca acordam insa mai multa atentie cererii si ofertei existente pe piata training-ului din Romania, putem observa cu usurinta ca acestea vizeaza, prioritar si preponderent, echipa de vanzari, cea tehnica si managementul – pozitii considerate producatoare de profit datorita faptului ca intra in contact direct cu clientul, participand in mod activ la incheierea si desfasurarea contractelor companiei.
Ce se intampla insa cu investitia in pregatirea personalului de marketing? Nu este oare evident ca, fara o identificare corecta a potentialilor clienti, a necesitatilor si asteptarilor acestora, fara o pozitionare corecta a produsului, fara dezvoltarea de actiuni eficiente de influentare a perceptiilor consumatorului pre si post-vanzare, echipele de vanzari si service ar inregistra doar reusite conjecturale? Importanta clientului, necesitatea orientarii business-ului catre acesta au depasit de mult stadiul de a fi simple supozitii, probabilitati. Este o certitudine faptul ca profitabilitatea oricarei firme depinde in mod direct de perceptia si satisfactia consumatorilor. De cine depinde dezvoltarea unei afaceri prin respectarea si aplicarea tuturor conceptelor, principiilor, legilor legate de piata si consumator, daca nu de personalul de marketing?
Peter Drucker considera ca “Marketingul are o importanta atat de mare, incat nu poate fi tratat ca o functie separata. El reprezinta intreaga afacere, privita din punctul de vedere al rezultatului final, adica prin prisma clientului… Succesul unei afaceri nu este determinat de producator, ci de client”.
Cu toate acestea, exista inca o retinere evidenta din partea conducerii organizatiilor atunci cand vine vorba de investitia in personalul de marketing. La baza motivelor stau, de cele mai multe ori, perceptii mai mult sau mai putin gresite.
Un exemplu de perceptie gresita este considerarea marketingului ca un centru de costuri si nu de profit. “Argumente” exista, iar cele mai grave sunt: activitatile de marketing nu sunt monitorizate si controlate din punct de vedere al rezultatelor, nu sunt calificate prin indicatori de eficienta, rentabilitate, profit. Se lucreaza pe baza de bugete de marketing care, contabil, sunt evaluate ca si costuri.
De ce sa ne mai intrebam atunci de ce investitiile in training si perfectionare sunt directionate, preponderent, catre personalul din vanzari care lucreaza pe baza de plan de vanzari, CA, profit-contabil, insemnand incasari? Este insa un mod superficial si nedrept de a evalua rolul marketingului intr-o firma. E timpul sa reevaluam rezultatele reale ale actiunilor de marketing, indiferent de natura acestora (publicitate, PR, promovare vanzari, programe de fidelizare a clientilor/distribuitorilor etc.), acestea regasindu-se in notorietatea brand-ului, cota de piata, satisfactia clientilor, gradul de retentie a acestora – factori care influenteaza in mod direct profitul companiei. Este timpul sa se investeasca in persoanele direct responsabile de modul in care o firma reuseste sa intre in subconstientul consumatorilor pentru a ramane acolo ca favorita a acestora.
Pentru a fi o companie de succes, trebuie sa dezvolti un marketing de succes. Pentru aceasta este nevoie de un personal de specialitate care, pe langa cunostintele fundamentale, are nevoie sa isi dezvolte abilitatile necesare, folosindu-se de instrumente specifice.
Nu mai este suficient sa ai personal absolvent de studii economice, cu informatii teoretice despre marketing. Ai nevoie de mai mult decat simpli angajati autodidacti care cauta sa aiba acces la cat mai multe publicatii de profil.
Pentru a putea fi pusa in practica in mod eficient, informatia acumulata trebuie sa fie structurata logic, trebuie sa fie insotita de dezvoltarea abilitatilor, de cunoasterea instrumentelor practice etc. Pentru acest lucru este nevoie de experienta, este nevoie de coaching. Aici intervine marele avantaj al unui program de training desfasurat de o firma de specialitate. Nu mai este vorba doar de metodologie, ci de aprofundare, de practica, de dezvoltarea abilitatilor. Inseamna sa fii indrumat de catre persoane cu experienta practica in marketing. Ramai cu deprinderea de a “gandi marketing in indicatori financiari”, inveti sa concepi/adaptezi instrumentele de lucru care iti eficientizeaza munca.
De aceea, in perioada 25 – 27 noiembrie, ARCADIA CONSULTING lanseaza, in sistem open, primul curs de specialitate “MARKETING Management”. Studiile de caz, exercitiile practice, expunerile interactive sustinute de catre persoane cu experienta practica te vor ajuta sa stii cum sa te folosesti in mod eficient de elementele fundamentale ale marketingului.
Vor urma cursuri de marketing strategic. La cerere, pot fi dezvoltate si cursuri specifice.
A cunoaste la nivel teoretic conceptele de baza, principiile fundamentale, legile imuabile ale marketingului inseamna a fi bine informat. A le aplica in practica de zi cu zi inseamna a fi profesionist si performant.
“Suntem ceea ce facem in mod repetat. De aceea, maiestria nu este un act, ci o deprindere”, spunea Aristotel cu sute de ani in urma.
Pentru orice detalii legate de acest subiect va stam la dispozitie:
Tel./Fax: 021.3374347
Mobil: 0742.67.07.34
[email protected]