Băncile franceze investesc masiv în inteligența artificială. Ce vor face roboții
Prin acordul semnat cu Credit Mutuel, IBM va furniza sistemul său de inteligență artificială, numit Watson. Banca franceză va investi în 2016 peste 20 de milioane de euro în acest sistem, însă investiția totală ar putea ajunge la câteva sute de milioane de euro în următorii ani.
Sistremul Watson poate comunică cu un client atât prin mail, cât și prin sisteme de mesagerie instantanee (chat) sau chiar prin voce. În plus, sistemul poate să se adapteze și să învețe în funcție de reacțiile clienților.
Într-o prima fază, începând din noiembrie 2016, Credit Mutuel va utiliza sistemul de inteligență artificială sub formă unui asistent virtual pentru activitatea de asigurare și a unui alt asistent pentru partea de depozite. Asistenții virtuali vor răspunde singuri celor mai frecvențe întrebări transmise de către clienți.
În plus, sistemul poate analiza automat mailurile trimise de către clienți, poate identifică intenția și nivelul de urgență, astfel încât tratarea corespondenței să se facă în mod optim.
Potrivit reprezentanților băncilor, noul sistem răspunde unei necesități reale a instituțiilor financiare cu activități extinse de retail: numărul foarte mare de mailuri primite, pe care trebuie să le analizeze consilierii băncilor, în condițiile în care, în ultimii ani, clienții au renunțat la vizitele în agenții și preferă să rezolve problemele cu bancă prin poștă electronică.
Un studiu publicat recent arată că 42% dintre consilierii bancari din Franța se plâng că nu mai reușesc să facă față activității zilnice, în condițiile în care fiecare primește, în medie, șase mailuri pe zi.