Calitatea datelor stă în calea succesului directorilor financiari
Tototdată, unul din cinci a declarat că principalul obstacol în atingerea succesului îl reprezintă calitatea datelor pe care le dețin. De altfel, infrastructura tehnologică a fost clasificată drept cea mai importantă provocare de către unu din patru respondenți. Cel mai adesea, problemele întâmpinate rezultă din lipsa investițiilor recente şi din folosirea unor sisteme învechite, moștenite în urma unor achiziții istorice.
"Problematica privind calitatea datelor folosite a reprezentat şi continuă să reprezinte o zonă de preocupare majoră pentru asigurători. Din moment ce noile reglementări privind raportările vor avea impact asupra tot mai multor organizații, accesul la date precise şi de încredere devine şi mai important. Directorii financiari admit că acest fapt reprezintă o problemă şi concentrează fonduri în această zonă, dar urmăresc să îmbunătățească şi infrastructura în ansamblul ei pentru a sprijini întreaga afacere pentru viitor", a declarat Alina Dumitriu, reprezentant EY România.
Citeşte şi: Ia decizii la foc automat!
Procesele de raportare folosite în prezent de asigurătorii globali sunt, în general, inflexibile şi consumatoare de timp, necesitând un nivel semnificativ de intervenţie umană.
În medie, 64% din resursele departamentelor de analiză financiară şi actuarială sunt alocate proceselor tranzacționale şi de raportare, faţă de o medie de doar 20% alocate activităţilor aferente suportului decizional.
Cum 35% din respondenți afirmă că principala lor prioritate este legată de capacitatea de a răspunde la noile cerinţe din domeniul reglementării şi raportării, asigurătorii caută să-şi îmbunătăţească semnificativ calitatea datelor şi eficienţa proceselor folosite până în anul 2020.