Care sunt cele mai puternice 100 branduri româneşti!
Campionul brandurilor româneşti este la această ediţie Borsec, care revine, dupa trei ani, în fruntea clasamentului. Brandul Borsec, cu o tradiție de sute de ani, este binecunoscut peste hotare, fiind exportat în 19 țări, și lider de piață în România. Pe locul al doilea in top regasim Gerovital, fostul lider de anul trecut. Cele doua branduri sunt urmate de Arctic, Farmec, Dero, Dorna, eMAG, Elmiplant, Napolact şi Aqua Carpatica.
“Anul acesta, romanii au declarat, despre mărcile românești, că sunt simple, naturale, cu tradiție, la un preț bun, durabile și originale. Astăzi ȘTIM CINE SUNTEM! Toate studiile din ultimii ani indică o tendință clară a românilor de reorganizare valorică, reorganizare de țară și reorganizare a noastră ca indivizi, iar noi, Unlock, suntem mândri că studiul despre cele mai puternice branduri este de opt ani martor al acestor schimbări.”, declara Alexandra Cojocaru, Quantitative Research Manager, Unlock Market Research.
Metodologia studiului:
Brand RO măsoară “puterea” mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori, fără a lua în calcul indici financiari și comerciali.
Studiul are la bază 1.000 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impărţire pe sex şi vârstă a populaţiei intre 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare şi notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele, au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și care este cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanţă al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.