Cartea “Cine sunt eu?” – Invitație la reflecție și modestie, dedicată românilor de pretutindeni
Majoritatea angajaților români și-ar dori să fie șefi
Unul dintre studiile interpretate în carte, realizat în 2011 de Result Development, oferă informații cu privire la valorile angajaților români. Cu această ocazie, aflăm din carte că 81,1% dintre respondenți, angajați români cu studii superioare, sunt atribuiți cu dorința puternică de a avea puterea, „de a fi șefi”. De asemenea, autorul sesizează un tipar mental al cultivării neîncrederii în rândul angajaților români, exprimat prin credința că „dacă ai încredere, ești prost”.
În România se muncește mult și emoțional, dar nu și inteligent
Rezultatele studiilor interpretate în cartea „Cine sunt eu?” conduc la ideea că pentru majoritatea românilor, banii sunt cea mai importantă valoare împărtășită. Cu toate acestea, concluzia autorului este că românii nu muncesc inteligent, ci mai degrabă emoțional, scăpând din vedere rezultatele obținute și maximizarea acestora.
Dezbaterea unor teme organizaționale de actualitate
Pe 29 iunie începând cu ora 17:00, la Galeriile Artmark va avea loc evenimentul de lansare a cărții, ce va include dezbaterea unor teme organizaționale de actualitate, cum ar fi managementul și organizația postmodernă, noua cultură a muncii, managementul sinelui și managementul mediocrității. În cea de-a doua parte a serii, invitații vor participa la o sesiune de networking și se vor bucura de o degustare de vin Pelerin de la Cramele Drăgași.
La eveniment vor participa 100 de manageri români, Mircea Vasilescu în calitate de moderator, precum și Aurora Liiceanu, Vintilă Mihăilescu, Ana Krasovschi (Director Resurse Umane – Carrefour) și Petru Crăciun (Director General – Cegedim) în calitate de speakeri.
Iată ce spune chiar autorul despre cartea sa: “<Cine sunt eu?> nu e o carte scrisă din impuls. Are în spate 18 ani de lucru cu manageri din diferite companii. Ce am remarcat în aceste aproape două decenii? Că majoritatea oamenilor care conduc business-uri se confruntă mereu cu paradigme de genul – „nu am cu cine să performez”, „cei mai mulți oameni din echipă sunt mediocri” „…sau incompetenți”, „nu vor să se schimbe”, „nu sunt deschiși spre învățare” „nu sunt motivați și implicați”, „nu le place ceea ce fac” „nu au inițiativă”, „nu sunt creativi”, „sunt motivați doar de bani”. Din păcate asta e doar o perspectivă dintr-o problemă mult mai complexă. Pentru că la rândul lor și angajații au discursuri asemănătoare și, mai mult decât atât, orice manager a fost la rândul lui angajat iar, cel mai probabil, unii dintre angajații de azi pot ajunge ei înșiși angajatori. Lucrarea de față nu urmărește să țină partea unor oameni sau structuri sociale și nici nu are pretenția de a dezvălui adevărul absolut, ci vrea să ducă lucrurile într-o altă zonă, de autocunoaștere și management al sinelui”.
Dorin Bodea este licenţiat în psihologie şi sociologie, are un doctorat în economie, specializarea management. Din 2006, a înfiinţat şi conduce compania de consultanţă, evaluare şi training în management și vânzări Result Development. Dorin este specializat în dezvoltarea managerială, managementul culturii organizaționale, dezvoltarea și schimbarea strategiei. În activitatea sa a colaborat cu peste 50 de organizații și cu peste 1000 de manageri și lideri.