Cheia succesului brandurilor românești
BrandRO are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban. Performanța mărcilor românești a fost măsurată în baza a 4 indicatori: investitia de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei.
„Am început să facem acest clasament, al celor mai puternice branduri românești, pe vremea când oamenii nu aveau atât de multă încredere în ele. Ne-a fost greu să realizăm primele ediții. Dar acesta a fost și unul dintre scopurile BrandRO – să schimbăm percepția negativă despre ce este românesc”, a spus Marta Ușurelu, Redactor-șef al revistei Biz, cu ocazia începerii celei de-a șasea ediție a BrandRo – cele mai puternice 100 de branduri românești.
Evenimentul, dedicat oamenilor de branding și marketing, antreprenorilor și managerilor din companii care vor să știe cum au evoluat mărcile românești și care sunt modurile prin care se reinventează și abordările pe care le au pentru a se impune pe piață, a avut loc la Galeria Galateca.
"Brandurile româneşti trăiesc o perioadă de vis în ultimii ani. Este momentul în care Made in Ro a ajuns să fie un privilegiu. E adevărat că mai e de lucru până să ajungem să vorbim de super performanţa românească, dar momentul e prielnic lor. Acum credem că ce-i românesc vorbeşte despre valoarea noastră. Căci ţară în care ne-am născut e parte din ADN-ul nostru, nu o putem schimba. Şi atunci trebuie să fie bine. Asta e important acum!” a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research.
În top 10, Dero este urmat de Borsec, Arctic, Dorna, Gerovital, eMag, Farmec, Dedeman, Elmiplant și Napolact.
Tendințele identificate în anii trecuți încep să se concretizeze din ce în ce mai mult în clasamentul din 2015. Astfel că, se continuă trendul ascendent al categoriei de alimente și al produselor de igienă, majoritatea mărcilor din top 10 fiind din aceste categorii. Apele minerale sunt în continuare în fruntea clasamentului, fiind în linie cu tendințele generale de orientare către natură, sănătate și armonie.
Categoria retail este una foarte dinamică cu multe schimbări și creșteri la nivel de brand. eMag își menține poziția de lider în interiorul categoriei, iar în topul 100, retailer-ul are o creștere semnificativă, intrând în top 10.
„Am constatat că activismul – să faci lucruri pentru România, perseverența, prospețimea, calitatea constantă, implicarea oamenilor în cauze locale, susținerea resurselor locale, asocierea cu valorile locale, modernitatea și patriotismul sunt elementele esențiale pentru ca un brand să aibă succes și să ocupe un loc cât mai bun în top, adică în ochii publicului”, a concluzionat Adina Vlad.
“Cea mai mare avuţie a unei companii sunt oamenii care au încredere în viziunea şi brandul pentru care lucrează. Pentru ei scriem şi analizăm piaţa brandurilor româneşti. Pe ei şi brandurile pe care ştiu să le crească atât de frumos dorim să-i evidenţiem”, a încheiat Marta Uşurelu.